torsdag 31 mars 2011

J*vligt snygg helt enkelt

Uppstigning kl.7.30 trodde jag skulle innebära en förmiddag i lugnt tempo och få allt gjort i lagom tid så jag skulle komma iväg vid 12 tiden för att slippa köerna ut till Vallentuna. Men riktigt så blev det inte. STRESS är nog mer rätt ord för hur mamma och jag fort runt på förmiddagen. Uppenbarligen var det lite mer och fixa än vad jag hade trott så solningen och vattenmassagen blev inställd och fick gevika till möten på banken, tur till optikern m.m.m. Hundarna hann faktiskt få en promenad och Tikka och Engla fick sej även springträning med mej hemifrån mej till banken genom stan. Bra träningen det med men hade varit bättre om matte hade varit klädd för den värme som nu började komma upp innanför alla dessa kläder. Men nu är jag en slant fattigare i månaden men ett väldigt fint hem rikare så nu får jag se det positiva i det hela =)
I min framfart idag hittade jag affären som bara måste vara gjord för Familjen Kaos. Men tror dock inte den kommer slå Lisas flytt loppis med trasiga mobiler m.m.

För att göra av med lite mer pengar i månaden så är nu en Ipåne nu beställd och jag hoppas på leverans nästa vecka. Måste ha den NU!!! Herregud kan ju inte glida runt i storstaden med min halvtrasiga mobil som man kan lita på varannan dag typ. Utan nu blir det en fin telefon som jag ska inhandla "kläder" till i morgon och om någon undrar kommer kostymen nog gå åt rosa/lila.

Min optimistiska färdtid blev en aningen framskjuten men kl 14 var jag iväg för att lagom tajma rusningstrafiken när jag kom fram. Men jag har nog aldrig uppskattat tystnaden så mycket som jag gjorde idag när jag satt i bilen. Nästan ingen tid alls i telefon och ingen radio på utan bara mitt egna huvud och tankar som bråkade med varandra, men för det mesta så vilade nog allt utom höger ben som höll på gasen. Även om jag nu påstår att jag vilade så var det väldigt skönt att komma fram till mitt nya hem i Vallentuna centrum. Jag fick med det mesta upp men dom tunga sakerna som jag har med mej från Robin och Lisa komma och hjälpa mej med sen när de tränat klart. Bra när man redan nu har lite starka armar som kan bära in mina tunga grejer som min lilla rygg inte riktigt orkar med. Underbara familjen Karlsson/Annorlunda!
En skapligt uttråkad Pärla som under min utpackning ur bilen hann krypa över baksätet och ner bland flytt lådorna för att visa sina protester lite tydligare om jag inte fattade inte innan.

Imorgon bär det av till Ikea och K-rauta för lite inhandling. Alltid lika roligt att fixa och dona i det nya och köpa NYTT ska vi inte ens prata om hur kul det är. Ska oxå sätta igång och måla i skåpen sen vet man aldrig vad jag hittar på mer...Hmmm
Ska nog gå lite vilse, försöka hitta vart Engla och jag ska åka ifrån på lördagsmorgon sen ska jag nog ta mej en sväng till Ica och hälsa på min nya vän som tror jag uppenbarligen är 17år. Vem får och vart får man visa leg?! Jo Lisa Björkgren 26 år gammal får visa leg när hon ska inhandla tändare en torsdagskväll på ICA i Vallentuna. Det är nu som jag börjar fundera på är:
om jag var riktigt skitsnygg och han ville ha mitt namn
eller gav ett väldigt ungt intryck
eller om jag bor i ett område där ungarna sniffar gas
eller om de tänder på titt som tätt?
Vet inte vilket som är bäst men jag tror att jag efter en kaosdag i skogskläder var riktigt jävla skitsnygg ;)

För att då fortsätta denna galna kväll så ger jag mej ut på kvällspromenad och möter en halt kille som mer än gärna vill hälsa på hundarna för att visa att han inte är otäck fast han haltar, trevlig granne det. Eller så är vi där igen det var inte hundarna han ville åt utan det var mej, så killarna i Vallentuna måste se något som jag själv alltid sett men ingen annan, hahahaha.. Jag tror självförtroendet följde med lägenheten och tacka f*n för det till dom pengarna ;)
 Men sen då till problemet att komma in i portdörren var svårare än förra helgen. Nyckeln jag hade passade inte i ett enda av mina tre möjliga lås och då börjar snön lagom falla så vackert ute i vårnatten. Ja när varken vaktmästare eller förra ägaren förstår mitt problem så tar Robin tag i det hela och fixar fram grannens nummer som först lägger på i örat på mej men sen snällt svarar igen och förstår mitt problem och kommer ner och öppnar. Nu har även Håkan anslutit sej till vår lilla skara med hundar och människor utanför dörren. Samtidigt kommer förra ägarens inneboende på att han gett henne fel nyckel i veckan så han satt på nyckeln in hit. Jaja som tur är hade jag folk att skratta med eller Lisa skrattade nog mest åt ;)
Nu är vi inne, packningen är uppburen och jag har fått lite sällskap, men nu är det dags för sängen. Engla har tom redan gått och lagt sej så nu ska vi andra göra henne sällskap så vi orkar med morgondagen..

Tack och godnatt Vallentuna,
spännande dag väntar i morgon.