söndag 6 mars 2011

Kaos minst sagt....

Skapligt bra sovmorgon blev det för mej idag och ingen är gladare än jag för det. Hundarna var lagom taggade på att vakna och hitta på något när jag väl masade mej ur sängen vid kl.11. Glädjen av att bara se solljuset genom persiennerna gjorde att Maria och Annika med hundar och ungar drogs med ut i skogen för söndagsfika. Väl ute i den soliga skogen möttes jag och Maria av en strålande glad Annika, en pruken Viktor och en ja jag vet inte vad Simon. Alltså dom ungarna har nog inget stopp i sina ben någonstans har jag kommit fram till idag. Det är nog bara deras vilja som kan sätta stopp för dom, kanske mamma också ibland när hon blir tillräckligt trött på dom. Men så länge som man befinner sej i skogen eller på marker där de har plats att röja på och endast himlen som stopp så blir ljudnivån och aktiviten behaglig för alla närvarnade.
Pärla den godmodiga och icke bitchia går till atack mot Majken och Mynta men inga sorgsna miner för det från hennes sidan iaf...
Gudomligt fikaläge hittades där vårsolen värmde på riktigt bra <3

Flera underbara timmar flöt på i solskenet, massa fina kort är tagna och Annika gjorde allt för att alla hundar skulle sitta fint på rad på ett snöfritt berg i solen, kan väl säga att hon lyckades sisådär. Gyllene farmen och hennes hundar placerades efter mycket om och men på plats kanske inte riktigt så som hon hade tänkte sej men ändå, men lilla Majken hon lös med sin frånvaro på korten. Kan vara så att hon är bara LITE trött på matte och hennes korttagning men är inte säker på att det är anledningen men en stark gissning ;)
 
Arra, Mynta, Leia, Pärla, Engla & Tikka
Mynta, Leia & Engla, tre otroligt vackra tjejer.

Stackars Arra som är ensam hane i hönsgården gjorde allt för att hålla koll på gänget, som tur är har han inte riktigt kläm än på vad löp innebär så det var mest Majken som befann sej i lagom storlek som blev utsatt för hans tonårsfasoner.
Majken & Arra
Sjukt kul hade dom allihop iaf och även här märker man att Tikka har funnit sej till rätta i "min" flock och mina vänners fyrfotade. Ibörjan var hon lite sur och därav namnet Häxan surtant som hon fick, men nu är morrandet borta nästan helt och hon kan leka med dem alla även om hon har benkoll på "sina" valpar vilket är helt logiskt. Så det har varit en helg där Tikkas framsteg i tygghet hos mej verkligen har synts och det värmer i mitt hjärta, undra hur det går med detta att hon bara är till låns?! Får la se nästa helg när hon kommer hem igen när jag ska ha kurs hur hon reagerar och beteer sej för hon ska ju med tillbaka hit på söndagen.....Det kommer nog bli en intressant upplevelse att se hur hon kommer bete sej och vad hon kommer att säga till alla hundar och till oss, intressant och lärorikt =)

När vi kom hem från promenaden invigdes självscanningen på Willys och inte en chans att barnen fick leka med blippgrejen här var det JAG som skulle ha det roliga =) Pasta och köttförsås blev familjen Kaos söndagsmiddag och för oss alla trötta vuxna passade det perfekt, Simon han åt mest pasta och majs men det går ju det med. Sen gjorde jag ett enormt misstag, det var att lämna Maria och Annika som ansvariga för mitt hem medan jag gick ut med Mateus. När jag kom tillbaka var en lampa helt sönder, en lite trasig, ingen mat lagad och en fullständigt kaos med två asgarvande "vuxna". Ja så det är ju något jag inte rekomenderar till andra som känner dessa människor att lämna dom med 2 barn och 7 hundar i ditt hem om du vill ha det som du lämnade det. Vet ju iaf en som kan vara vikarie på min plats i familjen Kaos, Maria Kaos Olsson!!! Väldigt roligt hade vi iaf och dagen har varit grymt händelserik, men när Annika tog sin drös och lämnade oss för simskola gick Maria och jag i däck kan man lugnt säga. Vi rörde oss inte mycket och hundarna stendog på golvet, när jag var tvungen att ta ut dom för kissrunda så var det ju ingen som hoppade upp av glädje precis. Så lagom trött matte med en ond kropp och 3 väldigt trötta hundar kommer alldeles snart ramla i säng, tvätten ska bara hängas, jag ska duscha, sängen ska bäddas och hundar ska rastas så jag SNART är ju ett ganska stort begrepp ;)

Råd för skador i skogen: Om din hund börjar att blöda efter att ha slitit bort sitt bandage kan följande saker vara till hjälp om man placerat första förbandsväskan i fel ryggsäck. Fingervante och bajspåsar håller men blir ganska halt när det är skare som underlag. Då kan man ha något som t.ex. gammla trosor i badväskan att använda sej av som förband i stället och det funkar perfekt! Man tager vad man haver helt enkelt och gör det bästa för hunden. Så töm aldrig ryggsäcken på allt, för vissa saker kan komma till användning i kris =)
 
Tack för en underbar och rolig dag min vänner nu säger jag GODNATT!!

Söndag = Vilodag.......
.......eller??!!