tisdag 22 mars 2011

Harjakt

Måndagen gick åt till kursplanering och planering inför våren och vad kennel Wintergold's och jag ska hitta på. Jag utnyttjade även Lisas son Dennis lite så min hemsida fick lite mer rätsida på sej och jag hade gjort precis så som han bara att det hade tagit lite kortare tid, eller inte. Så nu har jag undersidor och en fin frontsida som det bara ska slipas på. Men det är mycket roligare att jobba med den nu när jag sett lite hur man gör och allt är klart så jag behöver bara fylla den med info men inte med massa typsnitt och grejser som för mej är värre än grekiska. Så om jag känner mej sysslolös så vet jag vart tiden ska läggas och det på att hemsidan blir som jag vill ha den, men kan tänka mej att Dennis kanske får en dator avlämnad i helgen för vissa små justeringar. Som alltid hemma hos Lisa och Håkan går klockan mycket fortare än vad den gör annars så snart var eftermiddagen här och jag behövde bege mej hemåt till viken igen. Med mej i bilen hem hade jag inte bara mina egna gyllene golden utan en hane från kennel miniyokrar också som skulle avlämnas i Västervik hos Noelle för lite träning, lån och prov. Jaja vi får la se om även Noelle tar sitt förnuft till fånga och blir lycklig jaktgolden ägare. Så nu börjar jag nästan få som jag vill här runt mej, massa underbara arbets retrievrar och så ska jag flytta ifrån dom. Men det finns ju en hel del dit jag kommer också som tur är =)

Vägen hem var LÅNG även om den gick fortare än upp så var det segt. Men Engla som blev belönad (för vad vet jag inte) med att ligga i framsätet och sova hela vägen hem för Pepsi tog hennes bur tyckte det var helt okej att åka bil och få va med matte under färden hem. Hahaha ja jag säger då det, hon är skapligt speciell den lilla fröken men så sjukt skön!
Efter söndagens lägenhetstitt var jakten på hem till mej i full rullning och tyvärr fick den inte sluta fort och bra utan denna lägenhet gick mej ur händerna men idag har nog hela dagen gått åt till att leta boende och jag har ringt på flera, Uffe har varit och kollat och Lisa och Håkan kastade sej in på en visning nu i kväll. Tur med härliga, engagerade människor runt en som kan fxa detta. Lite jobbigt och spontan titta på lägenhet 30 mil bort. En sak har jag iaf insett efter ett x antal framför bostadssajter att jag skulle tjäna på att köpa mej ett hus och dela det med en person till istället för att köpa mej en 1:a eller 2:a. Säger bara det Stockholmare hur tänker dom??!! Imorgon väntar 3 lägenheter på "mej" så vi får väl hoppas på att något går vägen. Jag är bara så uppe i varv just nu och ni som känner mej vet ju att när jag är det så vill jag att det ska hända NU inte i morgon utan NU!!!! Så detta blir en prövning för mitt tålamod, tur att det kommer något gott ur allt =)
Ungefär så här känns det att leta lägenhet i Stockholms trakten med hund. Man jagar och jagar men man kommer ta mej fan aldrig åt den där flygande haren som man springer runt, runt, runt efter, medans andra tjänar pengar på ens desperata letande ....

Denna dag har bjudigt på något underbart och det är VÅR!!!
Så underbart det var i morse på morgon promenaden, jag hade kunnat gått hur långt som helst. Men med Pärlas korta ben som sällskap blev det en lagom promenad som avslutades med frukost hemma på altan i huset i morgon solen. En dag kan verkligen inte börja bättre. Hela förmiddagen spenderades ute på jobbet och hundarna var med i bilen så de låg och höll koll på oss tysta och snälla trots massa barn och stoj och stim runt dem. Det var verkligen en glad överraskning trodde nog på någon reaktion med tanke på att jag höll på inne på gården men inte det inte. Sen blev det långpromenad med Tikka och Engla efter jobbet då fortfarande solen värmde gott, nu är vårkänslan här och längtan efter långa härliga promenader.

Finn DIN lycka och ta vara på den!