fredag 11 mars 2011

Vill

Ja jag vill så himlans mycket, men orkar ingeting och då blir jag knäpp i huvudet. Jag vill faktiskt till Stockholm/Vallentuna IDAG inte nästa helg som det nu får bli. Men när hela kroppen skriker NEJ så är det bara att vackert lyssna på den och stanna hemma i sängen i Västervik och hoppa över allt roligt som skulle ha hänt. Herregud nu tackar jag nej till 22 grabbar på Lindingö och "spela" golf, varför gör jag något sånt, jo för snoret rinner, huvudet värker, kroppen är i klass med nyopererade mormors och hjärnan axielererar långsammare än vanligt så jag hade nog inte varit någon hit där ändå. Får ta igen det när jag är snygg och fräsch igen för så här kan jag ju inte göra entré i golfvärlden i storstan ;)
Så istället går jag kvar i mina mjukiskläder, snorar och är allmänt äcklig här hemma i viken där bara hundarna och föräldrarna behöver stå ut med mej. Alltså ibland är man på topp och ibland är man verkligen långt ner i botten och idag är en sån dag. Gnälldag är vad det är idag och ingen har jag som vill lyssna på mej så det är tur att hundarna har mattefilter i öronen så det slipper höra när jag tycker synd om mej själv och min kropp. Haha jag är som karlar när dom blir sjuka, jag kommer kunna föda barn lätt som en plätt säger jag bara. ELLER INTE!!

Solen lyser iaf så jag får gå ut lite på gården så jag får ta in något solljus eftersom jag har kläder på mej som en eskimå så ska det nog vara ganska lugnt i korta stunder. Tur att mamma och pappa har ett hus som jag har fri tillgång till annars skulle jag få krupp av att vara hemma och vara sjuk och behöva gå upp och ner i trappen 7511 ggr per dag med hundarna eller rättare sagt Pärla. Men hon börjar bli riktigt duktig det är väldigt sällan som det händer olyckor inne och det är väldigt skönt, hon flyter in så himlans bra i rutiner och det är till stor hjälp i rumsrenhetsträningen.

Igår fick jag iaf visitkort och bildekal beställt och en hemside adress registrerad så nu ska jag bara försöka plocka ihop en hemsida också och det är lättare sagt än gjort, har en känsla av att kära kusinen i Skåne kommer få ta sej ett par timmar till den så jag kan komma igång och ha den klar till flytten. Ska först försöka själv envis som jag är men snart kommer den och adressen är självklart, http://www.gyllenelycka.se/ men inte klar än lägger upp den här när ni får titta på den =)

Trevlig vårdag på er!!