tisdag 22 mars 2011

Avstånd?!

Ja lördagen bjöd på plusgrader och strålande sol och vad gör man inte då? Jo man berger sej ut i skogen med hundarna. Flera timmar var jag och Linda ute med de fyra dogsen och herregud så Engla och Texas for.
Va?! Är det oss ni pratar om eller??
Många härliga bilder togs under förmiddagen ute i solen....
Fina Tikka som tog det lilla lugna med sin onda tass och studsande Pärla som gjorde raka motsatsen.

 
Texas med de alldeles lagoma "pinnen" i full framfart. Något som den unga herren glömmer i sin iver är att vissa pinnar faktiskt är för stora.....
....och då tar det tvärstopp!!!!
Här har han smart nog bytt ut den och Pärla funderar om hon ska våga sej på att ta den eller inte?
Häftigt kort på Pärla då hon nästan ser inklippt ut.
Engla - min lykkliga ängel
Syftet med dagens alla kort var att fånga Texas i en bra position och detta tycker jag att jag lyckas med om jag får säga det själv.

Lite senare på dagen kom Pernilla som också har en Wintergold´s hund och hälsade på ute i Bromma med sin Flisan. Jag gjorde ett tappert försök att förklara vägen för Pernilla men detta fenomen förorter, flerfiligt, fler stora rondeller än 1 och trafik är något nytt för mej. Jag fick mitt första prov på att Stockholm är en aningen större än Västervik. Tikka var väl kanske inte över förtjust i att träffa sin dotter med Engla och Texas tyckte det var desto roligare. Ännu fler glada retriever bilder tog i vädret som inger hopp om vår och barmark..
 
Ratta runt i ring...
Ja Flisans fysik är det ju absolut inget fel på och vi ser väl alla att detta är en Tikka/Higgings valp som far fram i livet.

På eftermiddagen var det dags för stugtitt och vi skulle ut i skogen det visste jag men herregud alltså om något ligger i Västervik så ligger det som sagt MAX 45mins bilresa ifrån vart man än befinner sej och in inkluderat Överrum, Ankarsrum och alla andra byhålor runt oss. Så när Frida glatt i hågen ger mej adress Vallentuna så såg jag kanske 1 timmes bilfärd från Linda framför mej men så blev det inte och det finns skog, ödebyggd och kringelikrok vägar även där. Väl framme möttes jag av en härlig familj som vänligt visade mej stugan. När vi stod där och pratade kom det även upp att vargreviret går precis vid deras tomt och det var lite där som Lisa Björkgren som är rädd för alla viltsvin började se sej omkring och fundera på vart kopplena låg. Men men en trevlig eftermiddagstur fick vi och jag hittade ytterligare trevliga människor som tränar hund i sthlm =)
Kvällen bjöd på Linda/Lisas special pizza och ett bra häng framför Grease efter många timmars ute vistelse.

Engla har blivit så skendräktig så det är syndast i hela världen om henne just nu. Alltså den hunden hon kan verkligen förmedla sina känslor med hela kroppen och dom där ögon tittar ju på en så det skär i hjärtat. Men lite träning på lördagen var hon ändå pepp på men inte alls som för bara 1 vecka sen. Nu är det annat som är prio 1 i hennes liv och det är dom kommande valparna som antingen kastrerade Nemo eller Nadja är far till så jag hoppas verkligen att de kommer stå sitt kast och betala underhåll till alla dessa oplanerade valpar.
Tikka har gjort sej illa i tassen hon så hennes helg har inte alls varit på topp men i morgon ska jag försöka hitta min sko jag har här hemma så hon slipper få in massa skräp iaf i den för det gör det ju inte lättare för den att läka. Alltså se Tikkas hela spel när hon klev ur bilen på fredagen hemma i Vallentuna kan ha varit så himlans roligt, först så avvaktande, sen fullt öss och sen mos på Higgings och Morris som trodde de skulle komma och göra sej roliga där på något sätt för henne och hennes valpar, nehedu tack du gran!
Så ingen tvekan om saken att tantalanta skulle med mej tillbaka senare på kvällen och varje gång jag varit i Vallentuna under dessa dagar. Stackars wintergold's att bli dissade så av häxansurtant som uppenbarligen har bestämt sej för att Västervik var en helt okej stad att bo i =)

Söndagen skulle komma att bjuda på massa nytt och spännade.....