tisdag 15 mars 2011

Viloläger....

....ja jag gör allt jag kan för att följa läkarens råd att vila. Men som sagt min kropp behöver lite rörelse så fota är en lagom ansträning och vara ute lite lagom i solen som idag har gjort oss påminnda om att våren faktiskt är påväg. Något mer som tyder på vår är att mina fint gyllene lyckor inte alls har samma fantastiska färg efter utevistelse utan lätt kommer in med en mer lerbrun ton i päslen som skvallrar om lek och bus på Lias eller mamma/pappas tomt. Längtar verkligen så efter att själv få möjligheten att bo i hus det är verkligen så skönt och det finns en helt annan frihet om stunder i solen och för lätt träning och lek med hundarna. Så nu hoppas jag eller rättare sagt mer kanske drömmer om att livet i Sthlm förr eller senare kan leda till denna önskan =)

Dessa foton på hundar och Lias fantastiska hus gör ju inte att längtan och önskan blir mindre så nu ska det JOBBAS!!! (Helst då slippa förkylning och magsjuka, men hundarna kanske inte smittar lika mycket)



Underbara ungar Hampus & Isak
Tikka
Nadja
Mindre stillsamma hundar Engla och Pärla

Något som tynger mitt hjärta det är min underbara mormor som är sjuk. Jag kan inte lida nog med henne och försöka göra allt jag kan för att hennes liv ska bli lite bättre men det är inte lätt att veta vad man ska göra när de börjar bli gammla. Jag har ju heller inte fått besöka henne med tanke på hur jag mår men idag tog jag mej faktiskt upp en sväng vara bara tvungen att se henne. Hon som har varit mitt allt och alltid mitt stöd här i livet och mitt extra hem när jag tröttnat på mamma och pappa. Som liten hade jag alltid förmånen att ha en äldre mormor som inte jobbade och var hemma så hon kunde många ggr hämta oss tidigare och fannas alltid till hands när man själv kunde ta sej hem från skolan. Så nu är det min tur att göra ALLT för henne och hjälpa min älskade mamma så det blir så bra som möjligt. Synd bara att min egna ork och energi är väldigt nedsatt just nu men för detta måste det finnas ork och den finns där lagrad i allt som dom gjort för mej.
Älskar min mamma och mormor mer än något annat!!!
Önskar mormor kunde få komma ut och se denna vackra utsikt och få se våren komma till oss.

Välkommen efterlängtade vår