söndag 6 mars 2011

Födelsedag

Fina buketten från Niklas och Beatha.
Ja den började riktigt tidigt för Lisa Björkgren och den gyllene farmen, kl. 05.15 var det bara att kliva ur sängen för att hinna till jobbet inför öppning som händelsevis råkade infalla på min födelsedag. Egentligen ingen fara med det för öppning innebär hemgång vid kl.13 så det är helt okej. Eftermiddagen fylldes med bankbesök, Mateus promenad och bubbelbad och solning på solpoolen. Maria och jag hade bokat in det för att göra det lite extra lyxigt och man kan ju fråga sej varför vi inte gör det oftare? Det är billigt och det är gymt gött, 1 timmes värme för sej själv är helt okej så det blev riktigt skönt och trevligt.
Väl hemma igen tog mamma och jag oss tid för en kvällspromenad i skogen. Det är så skönt nu när det börjar ljusna och kvällarna blir längre och på det viset känns det också som dagarna blir mycket längre. Vi hade det så kul i skogen och körde massa uppletande av leksaker och det är så kul att se Tikka och Engla att jobba. Ibland arbetar de tillsammans och söker av strategiskt ihop och ibland vet jag inte ens om någon av dom vet vad dom håller på med men lyckas gör de och har ortoligt kul. Det är verkligen en fröjd att ha med sej Engla nu trots att hon löper kommer hon jämnt när man ropar på henne och hon hoppar in i bilen oxå, det är så mycket lättare och roligare då för då vet man att hela promenaden kommer fyllas med glädje och inte avslutas med trotts och trams. Vi jobbade mycket med detta fenomen HÄSTSKIT som jag håller på att bli galen på tillsammans med kattskit. Alla är dom helt TOKIGA i det men vi lyckades rätt bra i fredags att få framförallt Pärla att inse att hästskit inte är fredagsmyset =)
På kvällen kom Niklas (bror) och Beatha (blivande fru) till mamma och pappa för en helg med massa firande. Men fredagskvällen blev firande för mej och jag fick det jag önskade mej, pengar, presentkort, böcker, reflexväst m.m. En trevlig fredags kväll som blev mycket senare en jag hade tänkt mej med tanke på den tidiga uppgången men har man trevligt så spelar det ingen roll.
Min otroligt fina rosa reflexväst från Jami Hundsport/Huttra.
Nu syns jag lika bra som alla mina tjejer =)

Så när jag väl landade i sängen på fredagskvällen hade jag passerat den omtalade gränsen halvvägs till 50 år, nu är det mindre än det tills dess men vet inte riktigt om jag lider av det just nu. För tillfället är jag väldigt nöjd med mitt liv och känner att jag har kommit till ett bra trappsteg att stanna på ett tag för vidare personlig utveckling. Det är så underbart att ha denna känsla och det är tack vara så många personer i min närhet men framförallt är det mej själv jag ska tacka för att jag för en gång skull valde vägen att ta tag i mitt liv och förändra det jag höll på att förstöra.
Jag vill också skriva ett STORT TACK till alla er som gratulerade på min dag det värmer när man känner sina vänners uppskattning <3

Något som jag bara måste skriva som jag såg i fredags, det var en tjej i min ålder som hade baggijeans och buffaloskor??!! Hmmm har jag missat att det har kommit tillbaka eller??!! Visst alla ska få ha sin egna stil och det finns nog mer än en person som har undrat över mitt klädval många ggr men hallå dessa buffaloskor trodde jag var begravda och bannlysta för länge sen, men se så fel jag hade. Iofs trodde jag samma sak om snowjogging men se de är tillbaka med besked i alla butiker! Jaja det var bara en parentes om mode som inte förekommer allt för ofta i denna blogg =)

Grattis Lisa =)