måndag 14 mars 2011

Sjukskriven

Ja läkaren blev väl inte allt för förvånad när jag kom tillbaka idag men jag var lagom trött när jag väl kom dit igen. När de skulle spola mina öron för att göra livet lite lättare för mej så höll jag på att svimma så jag fick gå och lägga mej innan jag överhuvudtaget kunde ta mej hem. Detta kanske borde ha sagt läkaren något, speciellt med tankte på att jag gnäller på illamående och yrsel, men inte det inte. Läkaren ger mej ett läkarintyg på sjukskrivning och sen ligg här och vila tills du kan kan gå igen. Okej tack för den, vad smartare jag blev av detta besök då. Så en vecka till med sjukskrivning hoppas jag nu ska göra mej frisk så jag kan jobba sista veckan på jobbet annars vet jag inte vad jag gör.

Vila har jag ju inte alls gjort de senaste dagarna menar jag men nu blir det fler dar med vila så jag hoppas på att jag ska pigga på mej. Idag åkte jag ut till Lia i skogen och huset så jag ska slippa rasta hundar men ändå inte ha dåligt samvete. Skönt när man kan låna och ge av varandra, jag ser till Nadja och Lia lånar ut huset. Så ikväll har jag trötta och nöjda hundar utan att jag har ansträngt mej något nämnvärt, 2 barn och 4 hundar i skog och mark kan rasta sej själva och ha roligt. Men lite inkallning har vi tränat iaf och det blir många små moment för hundarna när de är med småbarn som de annars inte har i sin vardag.
Tikka exempelvis måste ju vara Isaks barnvakt för om han är påväg att ramla så vill hon vara där direkt att hjälpa honom upp och ramlar han och skriker så springer hon fram och puttar på honom som han vore en valp och behöver hjälp upp. Haha så roligt att se henne när hon styr med honom. Tikka är verkligen en värdig tik som har många fina egenskaper att föra vidare och det är en ära att få ha henne hos mej/oss.
Engla hon är så himlans underbar den hunden och hennes lugn kan man verkligen inte glädjas åt nog. Herregud så cool hon är i alla situationer och så underbart temprament hon har när hon möter världen och dess olika individer och platser. Det är verkligen en gåva som jag fått från himlen bokstavligen talat. Jag sa det till pappa häromdagen, att vilken bra affär och beslut vi tog utan mamma hemma i Sverige. Kunde inte ha fått en bättre valp som nu är en vacker unghund med massa kapacitet som är ovärdelig, hon är verkligen min lyckliga ängel <3
Pärla - the one and only - ja hon verkligen far fram i livet just nu och inga hinder finns och jag vet inte riktigt heller vart stoppet sitter. Hon är verkligen överallt och ingenstans emellan åt och sen bara tvärdör hon på plats och då kan vad som helst hända runt henne. Hon är i upptäckarens fas just nu och det märks, allt ska inspekteras och allt ska utforskas, inget är farligt och ingen vill henne illa tror hon och som tur är är världen fortfarande så i hennes ögon. Pärla har också klivit in i det stadiet att vila själv och bara ligga och ta det lugnt inte finns det, antingen är det fullt ös medvetslös annars är det som sagt döv och död oavsett omgivning och plats. Exempel igår kväll när jag satt och skrev lite så hade Engla och Tikka gått och lagt sej för länge sen men Pärla hon for runt på och under allt och alla och alla leksaker skulle fram och visas och hon drog hela sitt register för att få igång någon men fick ingen respons som tur var så tillslut så somnade hon. Gött när man har tålamod och tid att bara vänta ut dom i sånna situationer så de själva får inse saker och ting. Så varje stund är händelserik i Pärlas liv just nu och hon är så himlans härlig min lilla pärlboll och utveckligen går i rasande fart!!

Nej nu ska jag inte röra mej från soffan mer ikväll, kanske bädda sängen men hundarna är nu Lias ansvar och det är ju inte allt för svårt för de har fått mat och sover så jag sparade det jobbiga till henne. Kan vara så att bädda sängen faller på hennes lott då också om jag inte orkar flytta på mej och den risken är väldigt stor. Ikväll blir det Top model för jag är ju i ett hem med massa kanaler vilket är en förmån också för en väldigt trött Lisa just nu, fattar inte vad min kropp har dragit på sej och uppenbarligen lär jag inte få svar på det heller........Kanske ska sluta kommunicera med folk på Facebook nu som sitter i andra soffan ;)
Imorgon kommer lite kort och ni ska få se min reklam till bilen som kommit idag, så nu ska jag bara få den tvättad så jag kan sätta på det, nått kul händer iaf i min sjuka värld!!
  
Godnatt