söndag 13 mars 2011

Lördag

Ja och inte mycket bättre ska jag påstå att jag är, det är nästan så jag förr är åt andra hållet och håller på att bli tokig på att ALDRIG blir bra. Idag värker inte bara kroppen utan huvudet och öronen har nu gjort den sällskap och jag funderar lite på när den tänker sluta och vilka delar som ska ge upp först. Näsan den rinner som aldrig förr och hur mycket näsdroppar jag än tar så blir det bara värre. Sen har mitt efterlängtande illamående också gjort allt det andra sällskap har hört att det var så länge sen som mådde illa och hade ont i magen. Nej nog med klagande men herregud så seg man blir av att vara sjuk, men igår blev det ändå mycket nytta gjort. Jag kom långt med mitt stipendiumsökande och en ytterligare rensning i mitt hem inför flytten gjordes. Så saknar man något som man vill ha så kan det vara så att det ligger i min kasthög, någon kanske är spekulant på sisådär 100st hundsport, 2 skinjackor, 32" tv m.m.??

Vad skulle jag göra utan mina vänner när jag mår så här, igår när Lia mé familjs besök inte kom blev jag och hundarna bjudna på lördags middag som bestod av oxfilé och hemmagjord beasås och vem tackar nej till det, inte jag iaf. Genom att jag åkte ut dit så fick ju hundarna oxå komma ut och springa i skogen ordentligt och det var så skönt. Toppen när man kan komma snorig och dann i mjukis kläder hem till vänner på lördagsmiddag och glo på melodifestivalen och motionera hundarna utan att jag egentligen behövde göra något. Jag lekte lite med barnen det var ungefär min kraftansträningen, nej jag beundrade också Lias trädgårdsarbete hon ufört under dagen, så årets första snödroppe fick jag nu syn på, tecken på VÅR!!! Sen hjälpte Engla och Pärla till lite med att göra landen i oordning igen så de inte skulle vara allt för fina =)
Tack så jättemyck för god mat och sällskap igår, precis vad jag behövde för att inte klättra på väggarna!
Sen idag kommer Annika som en räddande ängel och erbjuder sej att ta med sej alla hundarna ut i skogen tillsammans med hennes egna så de skulle få en ordentlig promenad idag med. Hur skönt är inte det? Även om jag har grymt svårt att släppa iväg mina hundar och vill helst alltid rasta, träna och ha dom för mej själv så måste jag tacka ja till hjälp när jag behöver det. Så i eftermiddag kommer jag ha tre trötta hundar som fått leka och springa en massa, UNDERBART!!!! Tack Annika och Sviktor =)

Jag sitter idag och har skapligt dåligt samvete över mitt jobb som jag fick i Januari. Dom måste verkligen känna att de gjorde helt rätt och anställde mej som har varit mer sjuk än frisk och slutar innan jag ens jobbat klart mitt vikariat för att flytta. Inte kul alls, jag som trivs så himlans bra på jobbet och har ett sånt härligt arbetslag och så blir det så här. Men vad ska jag göra åt saken, hade jag kunnat trolla mej frisk hade jag gjort det direkt! Det är nästan så jag skäms men ändå kan jag inte göra det, hatar när man har dom här känslorna och vet inte hur man ska göra det bättre, för det går inte att göra bättre. Men men jag är glad för den tiden jag fått på jobbet och när jag väl flyttar kommer jag verkligen att sakna barnen och mina kollegor!!

Idag kommer det inte hända mycket hos Lisa Björkgren utan jag ska lägga mej i soffan hos mor och far och ligga still för nu får jag inte sitta upp längre för då kommer kroppen ta lång tid på sej tillbaka. Igår lovade jag min mormor att gå upp till henne på sjukhuset och titta på Let´s dance på datorn vilket gjorde henne superglad men jag får inte det idag med tanke på att jag är så förkyld får inte smitta henne nu när hon ska bli bra. Är så jobbigt när man inte kan hälsa på sin älskade mormor som alltid gjort allt för en själv, men jag ringer iaf titt som tätt för att hon ska få några minuter att gå utan att vara själv.

Ta vara på dagen och dina vänner/familj