lördag 2 april 2011

IKEA & Lars Fält


Underbara hundar i flytt och massa nytt.
Herregud vilken dag det blev igår. Började dagen med att hitta en toppen runda för hundarna på morgonen där de kan springa lösa och leka. Sen blev det lite fix och styr i lägenheten så nu finns det lite saker i hemmet som är mitt också.

För att fylla på hemmet med lite mer mitt, som jag inte hade så det räckte hemma i Västervik så blev det en tur till Ikea med Lisa, Håkan och Robin. Som tur var vad Håkan så smart så de tog deras minibuss så vi skulle få plats med allt och det var en himla tur. Det var även väldigt tur att Håkan och Robin var med annars vet jag inte hur jag och Lisa hade löst det. Inhandlingslistan blev lite längre än det var tänkt men jag hittade så mycket bra grejer som jag ville fynda så då var jag ju bara tvungen att köpa ALLT!!

Ordning och reda i både hundskåp och garderob, undra om det oxå kom med lägenheten?

Ett par kartonger från Ikea...
När ALLT var inhandlat på Ikea så blev det en sväng till Nike outlet och då var jag ju bara tvungen IGEN att köpa nya vårskor, världens mysigaste byxor och en ROSA sporttop som var så snygg så jag skulle kunna ha den som linne=) Ska bara jobba inför beach 2011 så är den på sen, när jag ska börja Zumba, hahaha...
Så ett par slantar fattigare var jag när jag väl anlände hem där Linda och Irené väntade på mej för lite fredagsmys. Pizzahäng och massa snack fyllde kvällen på Skördevägen, trevligt när man har massa folk omkring sej trots att man är helt ny i stan. Fick en otroligt fin inflyttningspresent också, en kom ihåg tavla, och vad kan vara bättre för guldfisken som bytt viken mot havet? Så nu finns veckoplaneringen på väggen i hallen så jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på om jag missar saker nu. Både ipåne och väggtavla med veckoplanering på!!!
Morgonens äventyr har bestått av penndeltåg, tunnelbana, och promenad på Kungsholmen för mej och Engla. Vilket lugn denna unga dam har. Tänker bara på den lilla lilla valpen jag plockade ut på Arlanda för 6 månader sen och hur rädd hon var och på den coola damen jag har med mej idag. Vilket jobb och vilka framsteg vi har tagit oss fram till och jag kan inte vara mer nöjd med henne än vad jag är. Hon har egenskaper som man verkligen bara kan låte henne växa i och med hjälp av Tikka har också hennes mer "tuffa" sida utvecklats och det är underbart. Det finns nu lite mer motstånd att jobba med och det tycker jag bara är roligt. Efter denna dag med föreläsning och massa passivitet med Engla så säger jag bara det jag har en ÄNGEL <3 Finns nog ingen på kursen som hon inte charmade.
Mattes huvud är nog mer eller mindre överfullt efter dagens föreläsning med Lars Fält på Hundens hus. Så mycket kunskap som jag har försökt att få in men som just nu känns som det ligger någonstans men huvudet behöver precis som hundars överansträngda huvud, VILA, för att kunna plocka fram kunskapen igen. Men i morgon fortsätter vi och fyller på med lite till=)

Nu är vi hemlevererade av familjen Karlsson och hela gänget hundar. Mat och rabarberpaj med hemmagjord vaniljsås som jag hade kunnat äta bara den med sked (vilket jag oxå gjorde) har mättat min magen för kvällen innan det blev promenad hemåt. Herregud skaplig upplevelse, bäcksvart och 6 lösa och 3 kopplade golden i skogen. Tur att alla är med hem om inte annat. Nu är vi iaf på plats i hemmet som är fullt av kartonger som jag ev ska ta tag i imorgon kväll om det finns kraft till det annars blir det måndagens projekt, med allt annat som ska göras då.

Lördagsmys på Skördevägen <3

Hej duschen, tack och godnatt datorn!

Trötta tjejer efter promenad och alla omställning.