fredag 11 mars 2011

Vad ska man med tv till.....

....när man har ett gäng knasiga golden som roar en??
 
Ja vårsolen har verkligen varit framme denna vecka och värmt oss alla, tyvärr så har blåsten gjort solen sällskap så man får leta lä för att verkligen kunna njuta av den, men vad gör det när snön smälter och vägar och gräs börjar komma fram. Jag blir så lycklig när våren börjar närma sej, alla årstider har sin tjusning och vårens bästa tid är NU!! Droppande is, värmande sol och längtan efter värme är stor. Det är så sjukt kul att ta kort när det är sånt här väder, om jag ändå hade tagit mej tid och träffat Mattias lite och inte varit sjuk hela tiden så hade korten varit ännu bättre. Men herregud det finns värre saker att gråta över och det hade varit att inte haft någon systemkamera alls =) Mina ständiga I-landsproblem fyller min vardag och blandar upp dom riktiga problemen så jag får lite perspektiv på tillvaron.
The english lady - big town girl - Nemo the one and only
 
Pärla ser inga hinder här i livet, vill man ha något så ser man till att ta sej fram oavsett vad som står i vägen. Tur att Engla är så tålmodig med sin lillasyster emellanåt!
Efter att ha sovit lite gick jag ut och satt mej i lä och fortsatte sova så hundarna kunde få lite frisk luft.
 
Jag tog även tag i deras pälsvård och såg till att iaf Engla och Pärla blev en hel del päls fattigare. Jag trodde det var Tikka som fällde värst, men hon har ju knappt någon päls just nu att fälla med Pärla hon hade destomera och hon tyckte det var så gött så att bli kammad. Även klor klipptes, tycker det tillhör en av de vardagliga sakerna man ska göra med sina valpar. Alltså inte varje dag kanske men varannan vecka för det ger resultat och det blir så mycket enklare sen att klippa dom. Pärla hon sover mer eller mindre när man klipper dom och Engla och räcker fint fram tassarna en efter en så det här går fort. Men nu är både hundar och matte väldigt trötta och resten av eftermiddagen kommer att tillbringas på golvet sovandes tror jag.
Mor och dotter har något lurt på gång ingen tvekan om saken, frågan är bara VAD? 
Nemo håller iaf ett vakande öga på dom för man vet som sagt ALDRIG vad som kan hända.

Måste lägga in en bild på den lilla men ändå STORA gåvan som jag fick av min nyfunna vän Lia häromdagen för att jag hjälpt henne med barn och annat styr. Jag tycker det är så underbart när vänner kan hjälpa varandra när det behövs och det gör att man känner sej trygg även när familjen inte alltid kan vara ett 100% stöd. År 2010 fylldes mitt liv verkligen med nya vänner och det är så grymt härlig att ha så många underbara och fina vänner kring sej det gör mej stark. Bara för nya vänner har klivit in i mitt liv så är inte gamla vänner borta utan de har sin självklara plats kvar i mitt liv och jag är så tacksam för att de stannar. Alla vänner fyller oftast olika funktioner och plockar fram olika egenskaper hos en och det är det jag tycker är så kul med vänner i olika åldrar, erfarenheter och livsstilar. För mej spelar sånt inte längre någon roll som det gjorde förr utan nu ser jag individen inte personen och skalet och jag är lyckligt lottad som insett att det är individens personlighet och egenskaper som ska värdesättas och inte bil, kläder eller andra vänner. Fördelen med att ha många vänner omkring sej är att man kan bejaka alla sina intressen och få utlopp för dom utan att bara en vän ska terroriseras med alla, eller vad säger du Maria Olsson??!! ;)
Så tänk på att ge alla människor en chans och döm inte innan du sett individen inte skalet, för du kan vinna så mycket på det och genom att du själv bemöter andra öppet kommer du själv att bemötas på samma sätt. Jag om någon kan verkligen skriva under på det och jag har lärt mej så mycket på att ändra min syn på mej själv och på andra, det har gett mej en ny värld. Ingen är den perfekta vännen, pojkvännen/flickvännen, men alla är värda en chans att visa att just för dej kanske dom är det!!
Tack alla fina vänner runt mej för att ni finns i mitt liv och tar mej för den jag är,
citat från Annika Adolfsson om mej
"Du är ju unik på både gott och ont......"
Ja och det är så jag är precis som alla ni andra runt mej. Vad vore livet utan vänner??!!
 
De som sårar så det känns,
 är också de som värmer dej så det bränns <3