tisdag 22 mars 2011

Planering, vad är det?!

Söndagen skulle bli en grymt händelserik dag i mitt liv och just nu känns det som livet rullar på i rätt väg med hög hastighet men ändå under kontroll. Trot eller ej det är faktiskt mitt liv vi pratar om här, har nog ALDRIG hänt tidigare att detta har varit verklighet för röriga, otursförföljda lilla mej. Helgens sista dag som egentligen skulle ha inneburit hemfärd blev solig och härlig så jag kunde bara inte motstå att vara med på eftermiddagens apporterings kurs i Vallentuna. Så Västervik fick vänta en dag till på mej...

Morgon promenad i skogen idag igen med de glada retrieverna....
Mor & dotter i sina bästa poser <3
Texas ser hinder medans Englas ser möjligheterna att bestiga.
Skött ditt så sköter jag mitt!

Sen var det dags för att göra människa att snoriga Lisa för ska man ut på golfbanan och charma till sej jobb så kan man inte se ut hur som helst. Dock lämnade jag kort korta kjolen hemma men jag hoppade åtminstone rosa termos och träningsväst =) Ett riktigt roligt möte blev det på HGK - Lindö där jag nog kommer tillbringa mer än 1 timme i sommar om jag har fattat allt rätt. När jag använt min småländska charm klart var det dags för mej att bege mej tillbaka till Bromma/Spånga för att titta på lägenhet och käka lunch. Världens underbaraste lägenhet hade Uffe hittat till mej, men tyvärr så tyckte fler än vi det så priset på den gick upp lite mer än vad min ekonomi tillåter. Mina innebonde jag har drällandes runt mej bidrar så dåligt till hushållskassan så lägenhetssökande fortsätter under de kommande dagarna då KÄRA Uffe och Irené kommer lägga ner tid på sökandet efter bostad till mej. Samtidigt sitter Lisa och Håkan med alla ögon och öron öppna för att hitta ett hem åt mej....
Så nu är det kamp mellan Bromma / Vallentuna, vem skakar fram ett boende till mej först?!

När resterna från kvällen satt sej fint i magen, packades hundarna in i bilen igen men nu hade jag svidat om till mina "vanliga" kläder så alla skulle känna ingen mej. Väl hemma hos familjen Karlsson upptäcker jag till min och Julias glädje att Lisa och Håkan inte kommit hem från golfkursen än så vi hann spela tv-spel. Kningt eller nått heter det och kan vara så sjukt jävla skoj. Herregud så roligt jag hade och tror att sönerna i familjen hade rätt roligt med och för att inte tala om Julia och Lisa. Lisa slutade nog inte skratta åt mej på hela eftermiddagen efter att ha hittat mej i termos, svettig och fullt koncentrerad i vardagsrummet hoppandes och krypandes framför tv. Det var inte sista gången jag spelade det där kan jag lova, men idag är träningsvärken ett faktum så hur jag ska tolka detta vet jag inte riktigt. 20 min framför tv spel leder till träningsvärk i låren, hmmm?! Tåls att tänka på....
Jaja lite nytta nu, kan inte bara ha roligt här inte. Ut i skogen till apporteringkursen där jag helt plötsligt kom med som en joker i spelet och höll i lite övningar och gjorde reklam för mej själv. Alltid kul med spontan träning och träffa nya människor att "läsa" och reflektera över. Duktiga golden ägare förgyllde min söndags eftermiddag.
Mina egna småtjejer fick följa med ut i skogen för passivitetsträning och de sköter sej så bra så. Engla fick ställa upp och visa lite men med tanke på hennes sinnesstämmning just nu så kanske inte stoj och stimm var kul men hon hängde med ändå.
Fina småtjejer i eftermiddags solen & Morris (Englas bror).

Sen tillbaka till Bromma, ja som sagt PLANERING, hur lär man sej det?!

Följer Pärlas råd.....
Fullt ös medvetslös