lördag 26 mars 2011

Bosön

Första natten i mitt nya hem sov jag och alla hundarna som stockar, trots att någon av grannarna har illa musiksmak. Har glömt hur det var att bo i en lägenhet med levande grannar och inte mina 80+ hemma. Men som sagt alla vi sov så jag ska absolut inte klaga. Nu vet jag bara hur mina grannar har haft det med mej mer än en fredag eller lördag genom åren.
Sovrummet
Badrummet med mitt alltför viktiga duschmunstycke
Vardagsrummet
Köket - matplatsdelen
(Inga möbler i lägenheten är mina förutom köksbordet som kommer stå kvar.)
Pärla hon sov nog hårdast av oss alla, hon som ALDRIG verkligen ligger i sängen somnade i sängen och måste ha sovit där tills i morse när jag vaknade av världens duns och reser på mej och då ser jag Pärla nere på golvet fortfarande sovandes. Hon kan vara för skön den lille tjocksmocken i kostymen XXL.
Tidigt upp i morse för en spännande dag på Bosön som var större än Västerviks centrum och då är det en idrottsanläggning med skola. Fler parkeringar än i hela centrala Västervik fanns det nog också så jag upplever verkligen världen. Hundarna var dumpade hos Lisa och Håkan med c/o så det var verkligen golf på schemat idag. Men jag har lärt mej mycket mer än om jag ska hålla klubban hårt eller löst eller om jag ska ha öppen eller stängd sving, jag har lärt mej TRÄNA. Herregud varför i hunda tänker man inte till mer i sin träning och då inte bara med hundarna utan med sej själv också. Jag skulle kunna nå så mycket högre mål om jag bara fokuserade, planerade och utvärderade. Kände även det när det gäller hundträningen, nu jävlar rent ut sagt SKA det skrivas träningsdagbok för var och en och jag ska planer och utvärdera vad vi egentligen gör även om det bara är små saker så är det oftast betydelsefulla steg i det långa loppet. Det var grymt inspirerande och ledarna var engagerande och bra föreläsare, så jag blev faktiskt nästan riktigt sugen på att styra upp detta med knatte golf NU. Ja, jag blev verkligen positivt överraskad över dagen och vad den gav i tankar och funderingar och även inspirationen över golf även om mitt tålamod är långt ifrån att genomföra 18 hål på en banan som är längre än minigolfen hemma =)

Lördagskvällen tillbringades i mitt hem nummer 2 här i Vallentuna som dom inte hade hundar och ungar så det räckte innan så kom jag och fyllde ut det. Men det är verkligen ett hem där man lever efter principen finns det hjärterum finns det stjärterum. Så både jag och hundarna levererades mätta och belåtna till vårt hem nu för att sova innan det är dags för framställning av klockan och en timmes förtidig uppgång imorgon. Som börjar med hundleverans till familjen Annorlunda och sen en heldag med fysträning på Bosön.
Engla har iaf gjort klart för familjen att det är endast Charlie som får ge henne mat om hon ska äta annars duger det inte. Skapligt att den damen är en mattegris så det förslår, hon var nog den enda som verkligen hade saknat mej idag så nästa helg när det är dags för etologihelg på Kungsholmen får hon följa med. Vaddå står det "helst inga hundar" måste ju en vara bättre än tre eller?!

Målmedveten strukturerad träning
leder till resultat!!