fredag 25 mars 2011

På vägen igen

Torsdagen bjöd på riktigt underbart vårväder i Västervik så när min korta arbetsdag var slut så blev det promenad till stan med alla 4 hundarna, mina + Nemo. Man märker verkligen att mina är en flock och att Nemo kommer och stör ordningen lite grann men jag tyckte faktiskt att han skötte sej bättre än förväntat. Det blev ett besök på Chrisma också hos Veronica och där sätter sej dom så fint och Engla som älskar att vara där lägger sej tom ner och tänker jaja vila är gött. Jag är så glad att passivitetsträning är något som jag har lagt tid på hos mina unghundar/valpar för det är så gött när det verkligen fungerar och det ger en så många mer möjligheter att ta med sej dom överallt. Så snälla glöm inte bort den viktiga men kanske inte alltid den roligaste träningen med era hundar. En annan sak som man ska tänka på är att träning är en färskvara så även Tikka 7 år passivitetstränas även om det kanske inte är så mycket träning för henne men det ska ändå göras.
Igår kväll hade jag lite valpkurs med Sickan (Pärlas syster) och Sally Sickans bonus syster. Herregud så kul jag hade. Anna som äger Sally jobbade på som bara den och Sally som är en omplacering på 8 månader har vuxit något enormt dom senaste veckorna bara och utvecklats. För första gången så jobbade hon med sin matte och hade faktiskt koll på henne. Sen då till G och C som äger Sickan, ja du så kul jag hade åt mannen i familjen, han och denna valp. Han tror verkligen att han har 100% koll och den är HANS valp men om vi då tittar på hunden så är det ganska glasklart att det är mattes tjej och det är hon som har kollen. Men det är så roligt att se ett medelålderspar träna en sån otroligt glad och lycklig valp tränas. Alltid lika kul när man ser glada valpköpare som hittat rätt och både ägare och hund älskar livet.

Nu sitter jag här i bilen igen och är påväg till det som nu ska bli mitt HEM. Det är så sjukt häftigt allting och det är så spännande så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Bilen är full med saker som jag ska ha med mej, men som tur är är tjejen som jag köpt lägenheten av så snäll och låter möblerna stå kvar tills jag kan ta upp mina saker och det underlättar och löser väldigt mycket för mej. Men lite saker måste ju med upp nu varje gång jag åker, det finns en del kläder bl.a som ska flyttas har jag insett =)
Imorgon väntar L2 inom golf ute på Bosön, hoppas på lika många manliga deltagare som det skulle ha varit på 1:a så jag kan ha något att roa mej med medans de andra ska spela golf och jag ska leka golf, haha.

Nu är både västen och bilen klar med reklam och nya vårskor är inhandlade så nu väntar storstan på en vårsnygg Lisa med sin röda nytvättade, snart icke krockskadade bil =)
Rosa reflexvästen från Jami hundsport är nu broderad med min logga och hemsideadress.


Det sista jag vill göra är att skänka en stor stärkande kram och massa tankar till Matteus och hans ägare som inte alls mår bra hemma och som jag måste läman i helgen när jag verkligen hade behövts. Men på måndag är jag tillbaka igen och då får jag göra allt jag kan dom sista dagarna hemma. Inte lätt att flytta på en 16 år gammal terrier, ungefär lika lätt som att flytta på en drygt 80årig tant.
Trevlig vårhelg och njut av dagen