tisdag 8 februari 2011

Ytterligare en tanke från mej...

Vissa dagar börjar helt enkelt på ett sätt som gör att man undrar varför gick jag ens upp idag? Idag var verkligen en sån dag, först måste jag vakna till klocka för att kunna ringa läkaren sen inser jag att det är snö/regn ute och lagom jag är påklädd och hundarna klara så kräks Engla mitt innanför dörren och när jag tar upp det kissar Pärla på golvet och när det ska torkas upp tappar jag en helt ny rulle toapapper i pölen. När hundarna väl är ute och jag andas så ska de in i bilen sen och jo vad gör pärla då jo hon försöker hoppa in i bilen för den gör ju mamma och Engla men problemet var att jag böjde mej ner samtidigt så detta resulterade i en liten fläskläpp och blod! GOD MORGON ler man och säger då......

Läkartid fick jag och jag har åkt på en ordentlig vinterkräksjuka som är ett virus så det är bara att fortsätta att ligga hemma och vänta ut det och testa och äta. Sjukskriven iaf denna vecka sen får vi la se hur mycket kraft det finns kvar i mej. Just nu försöker jag få i mej kokt ägg och en blåbärssmoothie, sakta men säkert kanske det går ner. Som sagt ordentlig bantningskur har jag iaf tagit mej, men som sagt inte frivilligt.

Hundarna njuter iaf av min sjukdom för nu har de snart haft matte hemma hos sej i 1 vecka HELA dagarna. Tikka tycker nog det är bäst för hon vill helst va PÅ mej hela tiden och hon är så go när man klappar och klappar henne det är iaf en gen som gick i arv till min Lykka hon gjorde exakt samma sak för att få uppmärksamheten. Underbart att få ha henne här, nu har hon börjat att leka med Engla och Pärla också och då blir det ännu roligare och Engla har verkligen skaffat sej en idol och det är så kul. Blir hon som Tikka kommer jag inte klaga någonstans på hennes beteenden. Det är en sån fördel att ha en vuxen uppfostrad hund som "hjälper" en när man har valpar de tar efter så extremt mycket och det är något som man verkligen ska tänka till på när man skaffar hund nummer 2 eller 3 osv....för de "problem" och olater som hund nummer 1 har kommer den garanterat att föra över till hund nummer 2 och sen lär den sej lite nytt och då är det oftast dubbelt så jobbigt med det som man innan kanske bara sett som en gullig olat. Oftast så tänker man att jag skaffar en hund till så blir det bättre det är inte jobbigare att ha en eller två men det ÄR DET om man inte kan ha nytta av hund nummer 1 och man har TID för 2 hundar. Men jag tycker bara det är kul men som sagt tänk efter 101ggr innan du gör valet, det gjorde inte jag första gången jag satte mej i den situationen, tyvärr. Ytterligare en viktig tanke från en uttråkad Lisa som tänker för mycket när hon sitter hemma =)

Nu tittar solen fram undra om jag ska röra lite på min kropp eller om jag ska vara passiv hela dagen?? En ska vet jag iaf som jag ska göra och det är och träna lite hund för denna utmaning i Vallentuna i mars är nu allvar och då måste det tränas varje ledig stund!!!

Njut av dagen den kommer inte igen