måndag 7 februari 2011

Mindre roligt..

Idag har jag insett att jag har dragit på mej vinterkräksjukan med besked den vill verkligen inte ge sej. Jag har försökt och gått ut lite med hundarna idag för kroppens skull men inget vidare det inte. Men jag fick iaf lite luft och ny energi för att orka med detta trams att vara hemma och hundarna fick springa en hel del och det är underbart att se. Imorgon MÅSTE jag verkligen bege mej till en läkare eller iaf få prata med någon i telefon för sen får jag inte vara hemma längre och de vill inte ha mej till jobbet så något måste ju göras. Inte så uppskattat att jobba på förskola och personalen har vinterkräksjukan. Så jag tillbringar mina dagar här hemma, tur att jag har ett gäng att umgås med som just nu ligger på rad nedanför mina fötter dom är hur söta som helst, Engla har Tikkas tassar som kudde och Pärla har Englas rumpa =)

Ibland kan jag verkligen fundera på hur mitt liv skulle se ut utan hundar och vad jag skulle styra med då? Innan jag skaffade min första hund för nu 8 år sen så hade jag inget större intresse, men se vart jag sitter idag med en dröm som jag också hade som 7-8 åring när vi hade taxen Kalle, att få tävla och träna hund. Det är verkligen mitt intresse och mitt lugn här i livet. Dom kan ta massa pengar och massa tid och ork ibland men det tar de igen med råge. Något annat jag funderat på är hur man själv påverkar sina hundar det är något som jag kan se som en stor olikhet i mina olika hundar, och som ni vet jag har ju tyvärr hunnit med ett par stycken redan. Sen något som jag ofta tjatar om när jag har kurser och då framförallt valpkurser det är VARFÖR skaffade du den hunden du gjort? VARFÖR skaffade du den rasen och vad ska du göra med den? Det är två frågor som allt för många valpköpare inte kan svara på utan de bara sitter där och svarar det första de kommer på och tyvärr så har jag också varit en utav dom, precis som nog många av oss alla, alla har vi skaffat den första hunden och kanske inte alltid den rätta rasen men tillslut finner man den bara man letar och lär på vägen. Det har jag verkligen gjort men det sjuka är att en jaktgolden hund har alltid varit mitt första hands val innan flaten men jag hittade aldrig någon sådan och sen blev jag rekomenderad flat och jag älskar dom men det är väldigt mycket hund emellan åt och det var inte rätt hund för mej just då. Och jag skulle absolut aldrig ha en tik för de löpte och det var jobbigt, oj vänta ska bara se vad som ligger här på golvet jo just 3st TIKAR, som sagt man lär på vägen och får alltid nya kunskaper..
Så snälla tänk efter vad vill du med min hund och varför har du den här hemma?

Sängen kallar och regnet kommer söva mej gott förhopningsvis i tron om att i morgon möter solen och lite mindre snö mej när jag vaknar och med det så ökar längtan efter VÅR!!!!

GODNATT
Se inte misslyckande som ett nederlag,
utan som en läxa som lärt dej något nytt!