torsdag 3 februari 2011

Tävlingar

Hur kan man bli uttråkad när man har magsjuka? Ja det undrar jag faktiskt, dock är jag det men jag orkar inte och kan inte göra något så jag får bra ligga här hemma hos mor och far och glo på tv och hundar som roar sej ganska bra själva. Jag har fortfarande inte fått i mej något så min efterlängtade resa till Uddevalla får bli inställd och framskjuten tills jag mår bra igen och har en tidigt fredag vilket som tur är är redan om 14dar och då fyller min älskade Alexandra år också.
Jag tog mej iaf ut lite igår på gården och fotade hundarna lite för att jag skulle göra något men inte så ansträngade. Sen gjorde vi lite ta - hålla - släppa övningar med sittande hundar och Engla som brukar rata saker man ber henne hålla greppade fint höll tills hon fick kommando och gjorde detta upprepande ggr, LYCKA!! Pärla hon tyckte nog egentligen att det var ganska tråkigt och hade nog helst lekt med leksaken vi tränade med men hon samlade sej den lilla tjejen och gjorde som stora syster yster. Ibland får man ta till små moment när kraften är slut hos matte..

Just nu sitter jag i köket och ser två fint gyllende golden valpar sakta men säkert förvandlas till svart/bruna lerbollar som har övergett sin koja och gett sej av på äventyr till altanen istället och det ser mycket intressant ut, haha nu fick jag syn på vad det var, Pärla har hittat en tunnel under snön genom altanräcket som hon smiter runt medan Engla inte kommer igenom =) Gud vad kul dom har tillsammans dom där två småtrollen!
Nemo den tålmodiga gubben =)

_________________________________________________________________________
Haha nyfunnen lekplats....
"Kom då Engla jag har hittat världens grej!"
"Ja något som jag inte hittat innan eller?"
"Haha ja kolla här, kom, kom..."
"Tror du jag vill leka i din LILLA koja el??"
"Du är bara avundssjuk för du inte kan ta mej"
"Klart jag kan ta dej, men du fuskar ju!"
"Haha titta här är jag"
"Ja det visste jag väl hela tiden att man kom ut på andra sidan"

Här i Västervik håller snön på att töa bort i rasande fart och nu kan jag inte göra annat än att hoppas på att det fortsätter och vi får en tidig vår med tanke på att förra året vet jag inte ens om vi hade vår och höst det kändes som vinter hela tiden. Västervik ska visst bara ha varit snöfritt i 6 månader förra året och då resulterar det i att några andra årstider blir rejält förkortade...Så plusgrader och sol är toppen väder för en tidig vår om inte annat för vårkänslor och ökat träningssug. Ska bli underbart att slippa träna på isbanor, inomhus och i snödjup på 1 meter, men det leder till att hundar som ÄLSKAR lera är konstant missfärgade!!

 Vi har haft en tävling här hemma, vem är jag nu??
1. Säl
X. Hund
2. Fågel
1. Boll
X. Ior
2. Modell
1. Gymnast
X. Matte, stel som en kylskåp
2. Katt

Dagen blir inte roligare än man gör den och så här rolig har vi när vi ligger hemma och är sjuka. Engla har vunnit en tävling iaf och det är vem har längst tunga!

Fortsatt trevlig torsdag

Rätt svar:
Pärla = Säl
Nemo = Ior
Engla = Katt
Jag lever med ett gäng varierande varelser =)