torsdag 3 februari 2011

Kvällsträning

Haha japp trots illamående och magont så måste ju nått hittas på med hundarna. Jag kan inte bara ligga still hela dagarna för då skulle min kropp skrika åt mej snart vilket den redan börjat gjort, så jag och mina hundar roade oss med lite klickerträning. Här är dagens hjälpmedel för hjärngympa...

Engla har kopplat låda - stå med framtassar på och vi började jobba med att nycklar ska lyftas upp till mej. Men en så länge så är det nosa, slicka på nycklar, tänkte mormor skulle ha någon nytta av henne om dagarna när hon är där och sen självklart hjälpa sin andra 90åriga matten som hon lever med =)
Pärla är det mest inte äta kyckling när matte säger nej, ta kontakt och lyssna på sitt namn, men hon var bra nyfiken på vad gör man med den här lådan??

Har haft samtal med Lisa nu på kvällen och nog kommit ett steg längre i mina/våra planer så nu ska bara det sista klaffa också. Sen var vi ju tvungna att tjattra lite om lilla Tikka som anländer i morgon med sin valp Sickan som INTE ska bo här utan det är bara Tikka som ska hit, hahaha!!!

Tack & Godnatt