onsdag 9 februari 2011

Händelserikt

Ja det är tur att folk i min omgivining ställer till med saker och ting när jag inte kan hitta på för mycket dumt hemifrån. Igår när jag hade varit iväg på mitt massagebad som är ett måste för min kropp så ringer Maria med en panikgråtande, hysterisktskrattande röst som var en aningen skrämmande och förmedlar att hon kört i DIKET. Bra jobbat Maria Olsson, snäll som jag är så frågar jag inte hur hon och Majken mår utan bara tar min egna fint krockade bil och åker för att hämta upp dom här två oerfarna skogstjejerna. När jag väl har hittat dom alldeles för långt från stan för att vara Maria utan mej så inser Maria när jag kliver ur bilen att jag fortfarande är SJUK. Haha då ville hon knappt inte ha min hjälp längre men vem annars skulle dra upp henne ur diket där hon snyggt parkerat bilen efter att snurrat ett par varv på vägen. Som tur är hade hon valt att lägga sej i diket i närheten av Noelle som jag vet är handy women och som har allt i sin bil och då inte bara ett gäng hundar utan annat gott och blandat. Så med bogseringslina och sand kom hon till vår undsättning och hon och jag fixade upp bilen ur diket så Maria lugnt och försiktigt kunde ta sin lilla håriga hund och rosa bil och bege sej till de sandade gatorna i stan =)
Snälla Maria ge dej inte ut på äventyr i hemlighet i skogen, det är okänd mark för dej hjärtat, hahaha!!
Jaja det går ju att skratta åt det nu med tanke på att både Maria, Majken och bilen är hela och allt gick väldigt bra trots allt. Hade varit lite värre om mötande trafik hade kommit eller bilen hade landat med fronten ner i diken men nu gjorde den inte det så vi tackar så mycket för det och lärt oss en läxa,
KÖR FÖRSIKTIGT!!

Sen hade vi lite fotostudio här hemma igår också där jag tränade stanna kvar där matte placerar en, och titta så fint alla hundar får plats i fotöljen bara man trängs lite.....
En annan tanke från mej här hemma är detta med den svenska avundsjukan som man kan bli SÅ trött på. Varför kan man inte som medmänniska och vän glädjs åt andras lycka och hjälpa till i andras sorg? På så sätt som kan vi alla leva i en mer givnade miljö som leder till ärlighet och respekt. Men istället så fyller vi vår omgivning med nedvärdering och missunnan, VARFÖR gör vi såhär mot varndra och oss själva. Jag har fått lära mej under åren är att "som man bäddar får man ligga" och "som man sår får man skörda" och det är så sant så sant och det ska ALLA tänka på när det gör sina val och handlar. Personligen tycker jag att det är så tråkigt när folk inte inser att sina egna handlingar leder till negativt bemötande av omgivingen. Jag är som person ärlig och uppskattar när folk är det tillbaka och på så sätt är jag mer villig att erkänna när jag gjort eller sagt fel men när folk går bakom ryggen på mej eller på folk jag tycker om så blir jag raka motsattsen. Då anser jag att man som vuxen människa får inser att sitt egna beteende inte alltid kan bemötas med förlåtande ord utan ibland måste man själv be om förlåtelse och inse sina snesteg för vi alla gör dom det kan jag lova!!
Lite kort från bus och trams på gården som Tikka idag har dragit igång för fullt i solen. Gud så hon är i farten idag och verkligen lycklig för sitt liv i solen tillsammans men en underbar pärla och ängel =)
Varma vårkramar från Gyllene lycka!!