onsdag 9 februari 2011

Update från Tikka

Jag har en känsla av att matte (Lisa) och husse (Håkan) lurade mej en aning när de sa att jag skulle på SEMESTER och att den tjej jag skulle till var sjuk så nu skulle jag nog få vila upp mej lite, i vilken värld då trodde dom?? Inte nog med att jag måste hålla ordning på dom här två små valparna som springer omkring här utan jag ska också hålla ordning på den här galenpannan som jag har semester hos. Vaddå magsjuk?! Om hon är så här när hon är sjuk hur är hon då när hon är frisk?! Jag trodde jag skulle få semester från en galen Lisa men jag fick istället en ny, men en sak är säkert kul har jag =)

Jag har fått bekanta mej med många nya hundansikten men dom jag tycker bäst om det är min Pärla och Engla det är helt klart, dom andra kan få vara med när de fattat att det ändå är jag som bestämmer. Sen har jag också börjat lära mej vart huset jag "bor" i mest på dagarna är så jag slipper försöka gå in på alla tomter för det verkar inte Lisa riktigt uppskatta, sen har jag vant mej i lägenheten och nu sover jag gott på mitt täcke som jag fått att gosa på. Sen så har vi upprepade gånger besökt en klubbstuga som har hur mycket skog och ängar som helst att springa och leka på, även diken som vi alla badar i mer eller mindre frivilligt =) Så Västervik kan nog bli en stad för mej trots allt ett tag.

Men en sak är jag lite rädd för jag har hört ord som lydnad, tävling och utmaning i en och samma mening med MITT NAMN, HALLÅ fortfarande SEMESTER?! Var inget som någon verkade bry sej om att jag ville ha men det verkar det som jag kan se mej i stjärnorna om. Men samtidigt är det kul att få vara med hela tiden och få visa upp för lite kan jag iaf så det så. Ska nog allt slå ut alla dom där 08 så det sjunger om det, gammel tant is back in town!!!

Jag vill också bara visa upp mina nya fina saker som jag fått av Lisa det är en rosa reflexväst som även Engla har en likadan och sen en fin gul boll som är bara MIN. Dom här rosa västarna ska visst Pärla och Lisa också få varsin men det fanns inte hemma just nu till dom, hahah så en så länge är det bara jag och Engla som syns och är fina när vi är ute och går!
Idag har jag en bus och tramsdag men jag har hört något om simma/bada idag så det kan vara det som har satt sej i benen direkt på morgonen. Det händer så mycket nytt hela tiden så nu måste jag nog springa ut på gården lite och jaga Engla och Pärla så Lisa får uppdatera sin variation om mej =)

Hej hej så länge