torsdag 17 februari 2011

Mitt liv som torktummlare

Ja det är ungefär så det känns vad mitt huvud har genomgått idag. Det känns som någon har kört det i torktummlaren eller som någon har tagit in en elvisp i huvudet och allt ligger fel och inget är rätt. Efter en dag på jobbet med 2 personal och 13 barn i 8 timmar kanske det inte är allt för konstigt. Jag trodde till slut att jag skulle lämna dom allihop ute och låta dom vara där tills någon kom och hämtade dom men som tur är tog jag tillbaka den tanken och vispade bort den så barnen fick bli kvar inne hos mej till någon hämtade dom. Men det är skönt när man har föräldrar som man kan skämta med om sin dag och de förstår när man säger, tex "att vi har självskaning så du får gå in och hämta ditt barn själv" =)
När jag trött som en jag vet inte vad väl får lämna jobbet så har jag 1½ timme på mej innan jag ska börja kurs och då vill man inte komma hem och höra att 2 av 3 möjliga hundar har kräks under dagen, men ändå verkar pigga, hhmmmm??!! SLUTA ÄT SKIT!

Jaja i med mat och sen iväg igen, Tikka fick följa med iaf för jag behövde hennes hjälp på kvällens kurs. Det är så praktiskt att ha en gammal säker tik i rummet när man ska träna 4 unghundshanar som TROR att dom är något. De ändrade lite inställning idag iaf och jag har lärt mej mycket under kvällen och jag hoppas att mina deltagare har lärt sej en hel del också. Visst idag gick jag ganska hårt på dom, men de måste börja TÄNKA hund om de ska JOBBA hund och jag hoppas och tror att jag fick några iaf att inse en hel del. Men för att lära sej måste man SE och TÄNKA saker de hoppar inte in färdigförklarade i huvudet på en tyvärr. Med mitt allt för trötta huvud kan jag ha gjort många bra uttalande idag och en del av dom är:
"Alla hundägare är dumma i huvudet innan du känner dom, tänk själv hur många hundägare du möter på gatan som du skulle kunna tänka dej prata med?"
"Jag gjorde det lätt för mej, jag valde egenskaper, jag valde inte hund. Det finns en anledning att Tikka sitter där och det är det jag valt!"
"Jag vill diska alla mina deltagare för dom ljuger för mej" Ja så säger jag när ingen tror jag ser att de snörar upp kopplet eller ställer sej på det när de ska börja träna kontakt med hundar som RÖR sej.
"Kolla vilken fin väst Tikka har den är i stl. L jag har även M (Engla) och S (Pärla) men det räcker inte en lika fin rosa är beställd till mej själv"
JA ungefär så kan det låta när man hör mej på kurs, jag kan nog iaf roa mina deltagare medans jag förmedlar kunskap. Jag vill att mina kursdeltagare tänker när de går kurs jag vill inte att de bara går dit och tror att JAG ska tänka ÅT dom, för då har de valt fel instruktör. Jag vägleder, förklarar och svarar men jag vill att du som hundägare funderar, tänker och frågar annars kan jag inte hjälpa dej..
Ja nu vet ni det kära blivande kursdeltagare, hjärtligt välkomna =)

Nej nu ska jag kanske ta tag i disken, packningen, duschen, tvätten och sovningen framförallt innan jag börjar jobba i morgon kl. 7.30 IGEN. För sen så fort jag slutar ska jag bara hem och hämta min hundfarm innan det är dags för en efterlängtad trip till Uddevalla. Ja jag hade inte tänkt ta med alla hundar men på önskan från barnen så hade inte föräldrar något val så ja varför ska bara en galen faster komma när hon också kan ha med 3 tokiga hundar?! Så vila upp er ikväll för i morgon är den vardagliga cirkusen en semester innan min lilla familj i den röda volvon dyker upp =)

På fredag kom en älg, som önskade trevlig helg!
(Nej vaddå skadad av sitt jobb?)