måndag 21 februari 2011

5 underbar tjejer

Förgyllde min helg och sen var det självklart också trevligt att träffa Anders och Camilla. Det har verkligen varit så fantastiskt i helgen och det har bara varit HELG..
Lite barn på jobbet ledde till att jag fick gå hem tidigt och kom då också iväg i bra tid. Så det blev en bra fredagskväll med 2 vakna barn ett tag iaf. Skönt när man kommer hem till folk när man är borta och kan ta sej ett pyjamashäng så där på fredagskvällen till Let´s dance. Lördag morgon började tidigt för vissa i familjen, kl.04.45 tycker vissa barn att det är okej att gå upp, tyvärr så är inte deras faster lika förtjust i den tiden så hon fortsatte att sova i 3 timmar till vilket inte var till mamma Camillas stora glädje. Men när väl hundar och jag var nere så är det mina öron som blir använda på heltid. Lördagen kan man minst sagt säga gick i slapphetens tecken. Alicia och jag skulle båda duscha och klä på oss innan vi skulle på bio vid kl.15 men eftersom vi båda gled ut med hundarna i pyjamas under termokläderna och glömde tiden och kommer hem kvart i så blev det lite stressigt kan man säga. Men vi hann och var i tid på bio för att se Trassel. Gud så bra film och jag fick se den i 3D inte illa det vill jag lova. Det är verkligen ingen annan en World Disney som ska ge sej på att göra tecknat för deras filmer slår allt. Verkligen ett filmtips för stora som små!!!
Fredags mys <3
Engla och Tikka tigger ostbollar av Alicia och Pärla knaprar matta.
Söndagen blev full med mys med tanke på att den lilla tjejen Alexandra nu mer inte är den lilla tjejen som jag tror, utan hon är faktiskt 8 år. Så kalas på morgonen och sen massa lek och pyssel med födelsedagspresenterna. Faster Lisa fick verkligen använda sin små där uppe för att klura ut alla dessa saker. Hallå vad hände med hederliga leksaker så som docker, lego och penna/papper? Allt idag ska pusslas ihop och är av plast så att det går sönder fortare och barnen slipper använda sin fantasi men kul har de så länge det håller och kul hade jag =)
Grattis min underbara Alexandra på 8 års dagen!!

100% fokucerad faster
Puss på dej Alicia

Jag vill bara säga vilken underbar helg jag har haft och det har inte märkts att 3 hundar och 2 barn har varit tillsammans i ett inte allt för stort hus och promenaderna med barn och hundar har varit så trevlig och givande. Det är en enorm glädje när man med gott samvete kan be Alicia/Alexandra gå ut och kissa Engla eller Pärla och man vet att det är okej. Att man kan låta barnen hålla hundarna även om man möter andra människor eller hundar, vilket jag inte har kunnat innan med Joker och Malik. Kan säga att alla tre var grymt trötta igår när vi åkte hem det blev mycket lek för dom och de vill ju hela tiden vara med och busa och det är så mysigt. Massa kort är tagna på alla fem underbara tjejerna 2 benta som 4 benta <3
Undra vart modellen Alexandra lärt sej alla sina fina poser ifrån??
Mysig lässtund med mina fina tjejer <3

Tack hela familjen Andersson/Haag för en underbar helg!!!!