fredag 11 februari 2011

Den berömda "ego spegeln"

Nu är jag iaf på bättringsvägen, för igår fick jag i mej lite mat och fick behålla den och sen så sov jag verkligen HELA dagen mer eller mindre så idag är jag nästan pigg. Dock så är munnen som när man vaknar efter en lite för vätskefylld kväll, alltså sandpapper. Så jag dricker så mycket jag kan för det känns i kroppen att den behöver både vätska och mat, så det är verkligen behövligt med helgens ledighet också för att jag verkligen ska hämta mej.
Simmet på Jami hundsport
I onsdags tog jag till den alternativa motionen för hundarna för jag var inte alls pigg för en promenad så det blev simmning istället för dem allihop, dock tror jag att Tikka var den ende av dem så var glad över att få simma men Engla kommer nog också tycka om det bara om vänjer sej vid situationen. Hon plaskade väldigt mycket och ville helst upp på kanten men vi jobbade på och hade passivitet i vattnet oxå så hon skulle bli trygg i att bara ligga där. Pärla hon fick bara ha flytvästen på sej och jag höll henne still i vattnet och sen lät henne gå på rampen också det var hennes miljöträning den dagen..
Tre stycken trötta och motionerade goldentjejer
Gårdagen gick endast ut på att sova, jag tror jag sov 13 timmar mellan onsdag och torsdag sen sov jag av och till hela dagen och det gav nog resultat för kroppen är lite mer med idag. Igår kväll hade jag så dåligt samvete för mina hundar att de inte fått gjort så mycket eller varit ute ordentligt på hela dagen så det blev lite träning hemma framför "ego spegeln" så jag verkligen kan se vad hunden gör även om jag inte tittar på den. Hur bra som helst verkligen. Så igår blev det postionsträning, ligg - stanna, och ligg för Engla och Tikka och Pärla hon fick träna kontakt vid vänster sida. Lite hjärngympa blev det iaf för dem trors mattes svikande energi.
Ja det har funnits ett "Carpe" också men Lykka använda sina tassar lite fel ibland ;)
För er som inte vet något om denna berömda "ego spegel" så är det min stora spegel jag har i hallen och alla som har varit på fest hos mej och är tjej har nog antingen dansat, sminkat sej, poserat, mimat, tagit kort eller bara stått där och trott att hon har varit så jävla skitsnygg även som så inte var fallet men vad är det man säger "spegel spegel på väggen där...." ljuger aldrig *blink*

Idag är det världens bajsväder ute och alla möjliga vårkänslor som började blomma upp i början på veckan är nu som bortblåsta av snö, isande vindar och minusgrader, USCH!!!Men på ett sätt är det bra för det är sånt här väder som får mej att verkligen stanna inne och ta det LUGNT som inte är min favoritsyssla. Men hundarna bara älskar vädret och de springer och springer runt runt i alla nysnö som ligger så vackert, tur att någon tycker det är kul med lite mer snö =)
Jag har däremot bara suttit inne och tittat på tv och haft ett mycket givande samtal med kära Elisabeth om allt vad hundvärlden och människor kan ställa till med och mycket mycket annat skoj. Tack Lisa för den givna platsen i ert liv <3

Trevlig fredag på er alla!!