onsdag 16 februari 2011

Mitt i veckan

Ja det är precis vad onsdagen är iaf av arbetsveckan och det är dom dagarna man räknar de andra bara försvinner av någon konstig anledning. Det är sju dar på en vecka men fem räknas och de går inte fortare framåt för det och sen finns det två dar som är över innan man ens har tänkt tanken på att räkna dom och vad man ska fylla dom med, de är bara över, POFF!!!

Denna dag har iaf gått ganska fort, gjorde siså där lagom många timmar på jobbet 4,5 faktiskt sen blev det en på klubben innan sjukhuset sen tillbaka till klubben för ytterligare 3 timmar så idag har hundarna och jag gjort vårt. Första timmen gick i effektivitetens tecken men sen när jag kom tillbaka satt tant Noelle och hennes två monster där så då drog maten/fikat ut på tiden så träningen kanske blev lite drabbad men vad gör det när man redan har tre stjärnor i familjen inget som dom inte kan =)
Eller hur var det nu igen??!! Hmmm
Jo kanske finns LITE LITE som måste putsas på i kanten annars är dom fullfjädrade, ouppfostrade, söta och galna golden tikar som försöker sej på att lära sej lydnad.

Säger iaf en sak jag har gjort livet ganska lätt för mej när jag har valt dom hundar jag har gjort för vilken kontakt dom alla levererar och Pärla liten som hon är, är så sjukt duktig och har en sån härlig personlighet så man skulle kunna äta upp henne. Engla hon har utvecklat en enorm glädje för att träna lydnad i nov/dec trodde jag aldrig att den hunden skulle fatta något som innehöll lydnadsklass 1 innan 5 års ålder men se vad jag bedrog mej nu är hon så sjukt taggad och har sån fart så detta kommer bli en lydnadshund utan tvekan. Men sen har hon inte samma behov av att vara tillags utan har mer bomull i öronen än vad både Tikka, Lykka och Pärla någonsin haft/hadde och det tackar vi kära Wintergold's och deras medvetna avel för. Men vi jobbar stenhårt på det och idag hoppade hon själv in i bilen när hon gick från klubbstugan och ner lös och det är ett stort steg i den engelska damens utveckling =)

Nej nu fastnade jag i telefon IGEN och mina ögon går i kors och jag MÅSTE sova NU om jag ska orka med och gå upp i morgon, inte min dag och börja kl. 7.30 men är det bara en gång i veckan så är det bara le och vara glad har jag hört. Risken finns dock att Elisabeth ringer lagom mitt huvud landat på kudden men jaja sånt som händer när de fina från storstaden ringer det är bara och passa upp på dem, hahaha =)

GODNATT