måndag 7 februari 2011

Magsjuk IGEN....

.....eller snarare fortfarande kanske. Var så himla stolt igår när jag fick i mej lite mat men jag tar tillbaka det, stoltheten höl i sej i ca 2 timmar sen var det kört igen och nu är vi nästan tillbaka på ruta 1 =(
Så nu är jag hemma idag igen och får knappt i mej en rostad macka, undra hur mycket jag ska svälta innan det blir bra, det återstår och se. Jag som var så himla pepp på att åka till klubben och träna ikväll igen med alla hundarna men så blir det inte nu. Dagens aktiviteter kommer väl bli en promenad och lite klickerträning som Tikka för övrigt svarar på utan att det är till henne man klickar. Så fort hon hörde klicket så kom hon springandes eller så var det doften av godis?? Man kan säga att det är en dam i sin bästa ålder med god aptit, hahah hon skulle sno allas mat om hon bara fick.

Min kropp skriker rätt högt nu till mej så jag måste ut och röra på mej idag även om jag inte träffar någon för annars kommer den aldrig komma tillbaka i sitt normala skick innan sommaren. Den anser att den har suttit still för länge nu så jag kan inte ens sova på nätterna utan att jag vänder och vrider på mej HELA tiden hur jobbigt som helst när kroppen har både vätskebrist och matsbrist då behöver den vila, INTE röra på sej. Men men så är det när kroppen inte riktigt är överens med sej själv =)

En lycka blev det iaf idag när jag var och handlade veckas mat på Hemköp i morse, rostat bröd, nyponsoppa och Loka men sen hittade jag Marabous vinterchoklad och då var jag bara tvungen att köpa dom. Jag har bara köpt 2 på hela vintern för sen har jag inte hittat den för den har verkat vara slut men där bara låg den och väntade på mej så nu ligger det 2 i kylen och väntar ännu mer på mej så nu vill jag bli FRISK!!!
Och jag MÅSTE bli det om inte annat för jobbets och chokladens skulle så för hundarnas skull för av någon anledning så blev det allvar av detta med att tävla lydnad med hundarna i slutet på mars så nu måste jag träna och trolla lite för att allt ska sitta tills dess på både Engla och Tikka. Hjälp vad har jag gett mej in på?? Roligt kommer det iaf bli för åskådarna och det kommer ge mej erfarenhet om inte annat det är så jag får se på det hela om jag inte ska börja gråta =)

Trevlig måndag