lördag 5 februari 2011

Mitt första dygn som småstadsbo...

Tikka här idag som skriver.....
Ja det är mycket konstigt allt som har hänt mej sen igår eftermiddags. Först kommer det en farbror som uppenbarligen ska hämta min sista bebis, vilket jag egentligen tyckte var väldigt skönt men Lisa var ledsen när hon skulle åka lilla Smoothie/Sickan som hon har hetat och uppenbarligen skulle heta. Farbron hade en konstig dialekt som lät väldigt bonnig men jag har hört den förr känns det som. Det brukar vara en tjej här i huset som har tagit mina valpar innan som pratar lika konstigt..Jaja låt gå han får ta henne det bli kanon...Men HALLÅ vad hände när Sickan ska gå så ska jag uppenbarligen med....
VAD HÄNDE??!! INTE OKEJ!!!
Jaja jag har ju fått världens lyxbädd här i hela bagaget så okej jag går väl in och lägger mej då. Men ändå känns det mycket märkligt, undra vad som ska hända nu??!!
Länge, länge får jag ligga där i bilen, men farbron verkar snäll och pratar med både mej och Sickan på vägen så det är lugnt och jag har ju hur stor plats som helst att ligga och vräka ut mej på. Men sen helt plötsligt stannar vi, hmmm??!! Nu tar han ut oss och börjar gå lite med oss så både jag och Sickan får kissa lite, sen kommer en tanta lanta med samma roliga dialekt och sen packas vi in i bilen igen och ska ge oss av.
Vart ska jag nu??!!
Nu är det riktigt mörkt ute och vägen är liten och kurvig, mycket lustigt var hela den sista delen av resan men paret som kör oss verkar mycket glada för att vi är med så då är det säkert okej. Lisa har ju pratat med mej innan om att jag skulle åka till någon annan Lisa på semester men inte fattade jag att jag skulle åka så här långt. Men säger Lisa och Håkan att det är bra så kommer det säkert at bli bra.....
Nu stannar vi igen bland massa hus och paret går ur bilen och säger till mej att vi är framme. Väl ur bilen så kommer tre människor och möter mej, men HALLÅ där är ju den där tjejen som jag tänkte på som låter så där roligt ju, undra om det är hon som är Lisa? Men hon verkar väldigt glad över att se mej!
Ett tag står vi där ute i mörkret och alla bara babblar och jag går mest runt och blir klappad men sen tar de ut Sickan och då ska alla klämma och känna på henne och så börjar dom prata om PÄRLA, Hmm det känner jag igen, vem var det nu igen??
Väl in på en gård kommer jag på vem det var det var det är ju Tjocksmock ju, hahah en bebis och en till en benget, hmm känner igen henne med. Undra vart ifrån, jo men hon har nog bestämt varit hos oss hemma i Vallentuna. Jaja till Pärla talar jag om att nu är mamma här men det andra tjejen behöver jag bara titta på så är det klart. Sen blir det en sväng i en ny bil men här var det mindre plats och bur, hallå jag vill ha lyxplats ju=)
Sen går vi alla en promenad och upp i en lägenhet som är stor och det finns massa leksaker drällandes överallt och dom här två valparna låter mej i lugn och ro gå runt och nosa av stället och det är helt okej men sen hittar jag en "trossboll" och då är detta ett ställe jag garanterat kan tänka mej att stanna på och så får jag massa beröm av den här Lisa och hon verkar tycka om mej, men undra vem den här Lykka är som de pratar om hela tiden. Tåls också att tänka på.......

Sen blir det läggdags och jag får ligga en stund i sängen och det är lyx, tack Lisa. Men jag gör som min bebis Pärla och lägger mej helst på golvet men Engla hon verkar ha världens lyxbur att sova i med en riktigt tjock kudde och grejer....
När jag ligger där och funderar på allt som hänt kommer jag ju på vem Engla är det är ju Morris syster ju tyckte väl att jag kände igen henne, men vem är Lykka? Jag sover gott ända tills det hörs massa spring som någon ska in till oss men då talar jag bara om att det inte är okej och Lisa säger att jag ska sluta så då får jag lägga mej igen. Väl morgon så blir det promenad och sen möte med en skällande hårboll som uppenbarligen också tillhör den här flocken men hemma på samma gård som igår så talar jag om för honom vad jag tycker och så är vi vänner. Här finns det också en farbror och han pratar ännu roligare men är hur snäll som helst, jag hänger på de andra och inser av honom får man OST bara man ser tillräckligt snäll och söt ut och det vet jag precis hur man gör. Så här har jag hittat den svaga länken på min nya bostdasort =)
Sen blir det biltur och promenad och ett besök hos en väldigt gammal tant och hon kommer nog bli en av mina favortier för hon klappade och klappade mej så länge jag ville och jag bara satt där, KANON!!
"Hemma" blir det borstning med någon konstig borste som är hur skön som helst den ger massage också samtidigt och det tackar inte en gammeltant som jag nej till.
Sen lekte jag faktiskt nästan med Engla för hon är en underbart fin liten unghund som kommer bli en toppen tik tror jag när hon blir stor.
Jag tror jag kommer få det bra på det nya stället dom verkar verkligen vara glada för att jag är här och det är det som är det viktigaste och hon Lisa verkar verkligen ÄLSKA oss knasiga goldentikar för hon ser så glad ut och jag känner verkligen hennes kärlek till oss. TACK Lisa och Håkan ni hade inte kunnat välja en bättre semesterort till mej som jag känner nu, men självklart saknar jag er och mina kompisar hemma <3
Nu är det eftermiddags vila verkar det som så nu ska jag sluta skriva ville bara att alla skulle veta vart jag tagit vägen nu när jag inte befinner mej i Vallentuna längre och ni här i Västervik vet vad jag den charmerande divan med massa kärlek gör här. Nu när jag skrev det där kom jag på Lykka är ju min valp ju, divans nummer 2, det är därför Lisa älskar mej jag är nu mer drottning när inte det finns en prinsessa här längre =)

KRAM KRAM
TIKKA