lördag 5 februari 2011

Ny goldenglädje hos Björkgren

JA jag vet jag är rätt knasig men jag gör bara det som gör mej lycklig. Därför har jag tagit hit mamma Tikka på besök som ni läst om tidigare i veckan och det är helt underbart. Den hunden är hur underbar som helst, hon är kontaktsökande, kelig, söt, lyhörd, glad och alldeles underbar. Ja kan jag säga annat om mamman till både Lykka och Pärla det är ju hon som är anledningen till att jag tog hem Pärla för jag ville så gärna ha en Tikka valp och Pärla var Tikkas sista kull så det är kul att ha henne här. Jag kommer nog lära mej en hel del av denna dam, har ju aldrig fått möjligheten att ha en "gammal" tik eller hane för den delen hos mej utan de har ju max blviit 3 år och det är väldigt tråkigt. Tikka är ju väldigt anpassningsbar och Engla och Pärla släpper mer än gärna in henne i familjen så det känns väldigt roligt. Jag har tom kommit på idag att jag ska nog försöka träna in L1 på Tikka så vi ska tävla med henne, ska kanske först överlägga med Lisa och Håkan men jag känner mej rätt säker på att det är okej. Sen ska Tikka lära mej hur jag ska lära Pärla och Engla hur man apporterar så det kan bli mycket nya kunskaper och jag har redan fått bevittna en idag när jag fotade. Hur häftigt möte som helst mellan Tikka och Engla två väldigt språksäkra tjejer om hur man leker och byter pinne utan att röra varandra men ändå prata.

"Min pinne"
"Men jag är bra sugen på att se vad Tikka gör om jag kommer med den"

"Hmm vad mycket nytt jag kan nosa på här"

"Ja jag vågar...Eller?"
"Kom då om du törs.."

"Jag törs, jag törs.....hahaha"
"Haha ja och jag går bara förbi och du släpper pinnen NU!"

"Haha vad var det jag sa, nu är det MIN pinne!"
"Va?! Vad hände?!"

"Jag rör mej sakta emot henne så kanske hon inte märker, eller?!"
"Du jag ser dej, jag har benkoll på vart du är, men kom du bara"
"Jag vågar nog, jag törst smyga jag är inte rädd!"

 

"Nu är jag nära, väldigt nära...."
"Eeee va? vart är pinnen nu då?!"
"SPRING!"
"Hahaha jag VANN"
"Kanske denna gång ja men jag gav dej ju pinnen så var inte så stolt du"

Som ni förstår så är det fullt upp i mitt liv som vanligt och det är ju hundar som fyller det och det är ju det som jag mår bra av. Idag är min magsjuka bättre men har fortfarande inte ätit ordentligt rostade mackor och nyponsoppan är vad som står på dagens meny. Det positiva med detta är väl att kilona bara rasar men dom kommer säker tillbaka lika fort som de försvunnit denna vecka =) Så denna helg kommer bli lugn och bara vara med mina hundar som bara blir fler och fler, hahaha. Imorgon ska jag försöka på mej lite träning på klubben, igår gjorde jag bara lite med Engla och nu lyfter hon nycklarna, hon är inte dum den lilla tjejen kan jag förmedla hon lär sej fort när det gäller klicker träning så idag ska vi ge oss på target träning så hon ska börja kunna stänga skåp och luckor också =)
Ska kanske utveckla mej en egen assisten hund tror jag, inte så dum idée..hhhmm..??

Nu ska jag göra som hundarna redan gör, GÅ OCH SOVA!

Så godnatt och trevlig lördag,
kom ihåg gör det DU mår bra av =)