fredag 25 februari 2011

Morgonpromenad

Vill bara informera er som på något sätt trott att min gyllene lycka farm här hemma ALLTD är gyllene lycka, efter dagens morgon promenad kan jag väl säga att de ligger på en liten minus sida alla tre.
"Vaddå? Jag är väl som vanligt eller?!"

Min fina engelska tjej här hemma beteede sej som en superkåt (ursäkta ordvalet) unghanhund som bara tänker med EN sak och PÅ EN sak. Vaddå finns det fler som skulle följa med på den här promenaden som inte vill lukta på VARJE kissfläck, fotsteg och kissa 778ggr? Engla hade också totalt glömt bort detta med koppel och att det är något som ska vara slakt och att man ska ha ett samarbete med den i andra änden. Hon gick som en fokuserad robot som på inprogramerat beteende vände varje gång jag stannade men som ändå var lika långt fram igen. Ja som sagt en underbar engelsk första gångslöpande superkåt nyopererad jaktgolden tik finns just nu i mitt hem som gör att matte ökar risken för gråa hår =)
"Hur kan du säga så om mej? Jag som ALDRIG gör något som jag inte borde lära vidare!"

Ja sen då till den är kära Tikka som ska vara till någon hjälp här hemma visade idag att hon kan hon med och skyller på att man blir som man umgås, alltså har hon blivit en superkåt bebisvalp utan öron. Idag bestämde hon sej för att det var helt okej att springa in på en gård och mosa i sej så mycket fågelmat som möjligt innan jag hann och ropa till mej henne. Sen av någon kosntig anledning så åskade det väldigt underligt på vår promenad i morse varje gång någon passerad med eller utan hund. Något konstig mullrande lät det men så fort jag tittade över mina hundar och mötte Tikkas blick så la detta mullrande av, undra om någon annan hörde detta i Västervik?
"Hallå jag är liten och måste utforska världen i flygande fart för snart är min barndom över."

Pärla som jag idag bestämde mej för att helt enkelt skita i när hon som vanligt letar rätt på kattskit och försvinner med den och ska BARA äta upp det innan hon kommer. Jag orkar inte bry mej om henne idag och det gav nog bästa resultat någonsin men så gick jag också där jag var säker på att det inte kom bilar för då fungerar inte riktigt den strategin. Men himlans så snabbt hon kom när jag inte en enda gång vände mej om efter henne och fortsatte gå, när hon insåg att jag tänkte sväng också då blev det fart på henne och sen när hon inte möttes av en glad matte och beröm utan fick jobba sej till den så gick hon betydligt bättre och magen fylldes inte på med mer kattskit på den promenaden iaf......

Ja så här kan en morgon se ut i den gyllene familjen Björkgren. Ja trött kan jag bli på dem men på något sätt så älskar man dom ändå och jag som förr alltid skämtat om att sälja hundar på blocket vissa dar gör faktiskt aldrig det längre sen jag fick min Lykka. Ja jag skulle kunna sälja vissa dagar och beteenden men inte hunden för jag vet att det är bara jag som kan ändra på de oönskade beteendena och vissa infaller i naturliga perioder som man jobbar sej igenom och lär sej något nytt på. Säger bara det Wintergold's jaktgolden hundar har förändrat mitt hundliv väldigt mycket och jag är dem evigt tacksamma för det <3

Nu blir det vetrinären med Engla som får avstå frukosten hur nu det ska gå kommer får låsa ut henne annars kommer hon bli galen för MAT är prio ett just nu under löpet ja självklart då tillsammans med kissfläckar =)

Önskar er alla FREDAGSMYSSSS