torsdag 24 februari 2011

-18 kl. 6.15, -2 kl.16...hhmmm

Är det nån mer än jag som har funderat över temperaturen i detta avlånga land just nu eller är det bara Västervik som temperaturerna varierar hej vilt och snömängden bara ökar trots att ALLA önskar vår?
Så dagens längsta utevistelse var inte innan jobbet idag utan efter, då blev det en tur i skogen. Kände att Engla var tvungen att få springa av sej lite innan det är dags i morgon att ta bort hennes sporre som har hamnat på sniskan. Äntligen har hennes matte tagit tag i detta som borde kanske ha gjorts för iaf 1 vecka sen, men hon lider ju inte av det men lär ju göra om hon hamnar snett en gång till så den lossnar och då kan det blir DYRT om det är på fel tid. Lykka valden fel dag och tid för sin avslitna klo så nu gör vi det rätt från början så länge det går. Så vi får hoppas att det går bra i morgon men kan inte tänka mej annat. Dock känner jag att det är lite synd om henne hon ska inte bara behöva byxor utan nu ska hon få tratt också min lilla tös men så går det när man hittar på stolletyg i skogen. Men hon är en hund och måse få leva så tänker man på allt som skulle kunna hända så skulle jag helst ha dom i madrasserad rum men vad har jag då för glädje av dom??! Så promenader, träning och skogen lösa är livet för mina gyllene fyrfotade älsklingar <3

Ikväll ska jag ha en hemma kväll med min mor/far och mina hundar och det var inte igår jag var hemma, still och bara var med alla dessa underbara varelser, något måste ju ALLTID hända. Men med träningssakerna inlåsta i bilen och en bil som inte inbjuder till resa längre än hem så blir det myspys istället så får vi ta igen det i helgen när vi förhoppningsvis får tag i sakerna, om inte huvudet blir allt för tugnt efter en kväll hemma hos Lia och barnen. Så i morgon hör ni inget från mej för den kommer bestå av veterinären, jobbet och fredagsmys i skogen med hundar och ungar och vuxensaft =)

Underbar hundhelg till er alla ni som är lyckligt lottade att ha en!!