tisdag 30 november 2010

Livet...

...består just nu av VÄLDIGT mycket snö och det är hur underbart som helst. Kan det bli bättre än en riktigt vinter till?? Det är ju så himla mysigt och jag mår så mycket bättre när det blir vitt ute än när det bara är regn och slask. Dock har min fina röd volvo fortfarande inte riktigt kommit fram från snön, snart kommer väl någon granne att säga nårga väl valda ord till mej när bilen står som den gör, men orka skotta fram den när jag kan gå. Det är tom underbart att klä på sej och gå på morgonen till skolan, med rätt kläder så klarar man allt i denna snö =)
Igår tog jag och Engla med oss Maria och Majken på en kvällsrunda i stadsparken. Det är tur att Englas ben har vuxit så mycket så hon kan ta sej fram. Det var lite värre med Majkens 5cm höga ben, hon tog sej inte fram speciellt lätt. Engla hon försökte och försökte få med henne och leka och springa i snön men det gick inte hon bara försvann i våra fotspår!!

Största delen av dessa dagar har gått åt till grupparbete, det är stort och många frågor men tillsammans håller vi på att knäcka dom. Sen ska jag bara komma i mål med det individuella också men det ska jag nog lyckas med på torsdag.
Ett tips: Lär er hund att man kan gå runt eller över ett hinder om det sitter ivägen. Nemo håller på att komma på hur sjutton kommer jag runt Lisa, Engla och datorn??
Varje dag är fylld med nya möjligheter,
se till bara att upptäcka dom!