torsdag 2 december 2010

1 månad....

Lykka, juli -10
 .....det känns som det var en evighet sen pappa och jag begav oss till Strömsholmsdjursjukhus, men det är exakt en månad sen. Det är en dag som jag helst vill radera men ändå inte, det var fint, det var min sista gåva till en underbar tik som förvandlade mej till jaktgoldentokig istället för flattokig och jag är mer än tacksam för det. Hon fick mej att upptäcka en värld av möjligheter både inom hundvärlden och annars med, helt sjukt att den lilla divan kunde göra så myk på så kort tid hon fick. Dock tror jag hon lämnade kvar mycket av sej i min lilla Engla, kanske inte diva genen men allt annat. Genen att älska sin matte, gosa och vara den mest underbara <3
Så en månad gick och jag har fortsatt levt även om en del av mej stannade där.
Jag är bara enormt tacksam för den styrka och kraft hon gav mej, nu och alltid finns hon i mitt minne och hjärta.

Så till detta snökaos som råder i Västervik och allt annat som rör sej runt omkring mej. Som vanligt är det alltid massa saker som händer men man vet aldrig när, var och hur ;)
Först vill jag uppdatera lite bilder ifrån när Majken och Engla försökte leka i stadsparken som jag skrev om häromdagen.
KALLT, UNDERBART & SNÖ!!
Igår hade vi en underbar dag vädermässigt, det var kallt, vitt och helt underbart. Jag försöker fånga så mycket som möjligt av det på bild, men längtan är stor till julafton och jag kanske, kanske får min önskan uppfylld om en systemkamera. Känner mej som ett lite barn just nu som bara väntar, det är så fint ute men bilderna blir så konstiga av min kamera jag har nu, men jag ska inte klaga jag har en kamera iaf, ett fint väder och en underbar liten Engla att ta kort på =)

Jag har sett matte göra så här och då brukar saker och ting lösa sej,
just nu vill jag helst att alla mina tänder ska vara tappade, hoppas, hoppas!!!!
Resultatet efter att ha lekt kontaktövningar i snön med matte!!
Igår kväll gjorde jag en insats hos fam. Olsson/Wennerberg igen och klippte lite klor på Majken och störde Marias lugna ordning nu när Anton är borta.
Majken försökte ta sej ann uppgiften att gå med Engla på promenad,
kan ju säga att det slutade inte riktigt som Majken ville iaf....

Lite kloklippning och mutning till både hundar och katten!!
Engla blev till slut så himlans trött så hon knökte verkligen ner sej i Majkens bittelille korg, gos <3
Iskolan går det väl lite framåt iaf, idag ska jag sätta mej och skriva det sista på det individuella arbetet som ska in i eftermiddag, grupparbetet är klart så det är skönt. Det andra går nog fort bara jag sätter igång, kompletera är ju annars en sak som LNU gillar att använda sej av och man börjar vänja sej vid det. Skönt på ett sätt att få en andra chans men också jobbigt att veta att man aldrig är klar när man skickat in dom. Imorgon blir det iaf redovisning på det och muntlig sådann, det är ju inget som jag har problem med iaf, prata!!

Imorgon blir det också jobb och det ska bli så underbart, jag längtar så sjukt mycket tillbaka till jobbet och vem vet vips kanske jag är där igen ;) Men först ska det läsas lite till sen ska det vara lite semester i januari, sen kan livet ta andra vändningar......
VA??!! Vad ska hända nu??!!
Fortsättning följer.....