söndag 28 november 2010

Snö och sen lite till snö

Engla och jag fick nog båda två en liten chock i morse när vi kom ner för trappen och tittade ut. Ingen skillnad på trottoar och väg, nej nej bara snö över allt. Massa snö, kanske är ett bättre ord, men vi gav oss ut kom upp för halva backen hemma sen vända vi, tung blötsnö var tom lite för mycket för Engla så där på morgonen. Så vi tog lite inne tid och hann både tvätta och diska, skulle dock ha hunnit packat upp mina julsaker men upptäcker att mamma har nyckeln till källaren så det fick vänta tills i morgon.

Hmm....Undra när min bil ska komma fram??!!
Sen tog vi oss en promenad upp til mamma och pappa för att äta lussekatter. Engla gick lös hela vägen både förbi hundar och människor, ibland blir man så stolt så =) Det är hur underbart som helst nu när det är vitt överallt, jag blir så pigg av det!!!
 

Engla -  Hmmm...Det var en trapp här igår när jag gick vart är den nu??!!
Under dagen har jag suttit och knåpat och pysslat ihop mormors och mina syskonbarns julklappar kan ju säga att om man ska skapa något på internet så ska man ha tålamod, tid och koncentration så man inte trycker på fel knappar. Men nu är det klart och jag är så nöjd där med, dom blev så himla fina när jag väl var klar.
Nu ska jag och Engla packa ihop oss och ge oss ut i snön igen för en kvälls tur ner till familjen Svensson/Eriksson och lite "Ensam mamma söker" =)

Trevlig söndagskväll på er!!!