måndag 1 november 2010

Hälften av tiden i bilen gjord....


UNO, inte igår man spelade det.
I fredags var det Kalmar med skolan hela dagen, men det gick bra tyckte jag. Jag var väldigt nöjd med gruppens projektsredovisning och sen debatten, jag var faktiskt sansad för att vara mej =) Sen var det bara att ta sin väldigt trötta kropp och placera sej i bilen för pappa och jag skulle till Uddevalla. Ett efterlängta besök från båda håll tror jag, tyvärr orkade inte lilltjej vara vaken tills vi kom men Alexandra var det. Dom växer så fort, jag undrar hur föräldrar hinner med, vart tog dom små bebisarna vägen??

Det har varit en underbar helg, med lek, spel och nytt datorinköp som är en egen historia, men varför ska något gå lätt för mej?? Men nu har jag iaf en ny bra, LÄTT dator tack vara Anders hjälp och att den första var trasig och att jag bara ringde lite i telefon och frågade om rättigheterna man har som konsument ledde till att jag faktiskt fick tillbaka mina pengar eftersom en 2 timmar gammal dator inte startade, tack så myk!!! Annars hade jag gärna fått tagit ett 3 månaders gammalt utställnings ex istället, säger bara det försäljare!!
Det har dock inte blivit mycket plugg denna helg som jag hade kanske tänkt men varför göra något tråkigt när man kan ha roligt ;) Typ sminka sej och barnen eller spela spel och förlora för dom har andra regler på den där sidan Sverige =) Väldigt bra har vi haft det men det tar emot i fasters hjärta när lilla tjejen börjar gråta när man ska åka och bara kryper upp i knät och vill inte att jag försvinner då blöder det, så jag nästan stannade. Sen se den stora 7-åringen bli avlämnad i SKOLAN när hände det, hallå hon döptes nyss!!!
 
Åka lite brandbil hann vi med oxå..

Lykka är ett tryggt stöd här i livet.
 Lykka och Engla har iaf tagit årets sista bad i år på västkusten. Lykka tyckte det var en utmärkt idé med sina leder och matte hade knappt hjärta att bli arg på henne när lyckan är som mest. Om man nu stod och njöt av Lykkas glädje så stod man mest och skrattade åt Engla och hennes första försök att simma. Ojoj säger jag bara, simma kan hon men innan hon kom på att simma är en bra idé när man kastar ut sej i vattnet. Jag iaf vara säker på att jag har två vattenhundar =)
Vaddå kallt???
Så länge det inte är is så kan man bada =)

Nu blir det iaf lite plugg innan Niklas och Beatha kommer hem, får la se hur myk som går in tankarna är rätt spridda och mest fokucerade på vad händer dom två närmsta dagarna. Men nu när vi var ute så säger jag bara så här även en 80-årig hund som knappt tar sej ur bilen kan komma igång, bara en pipmunk är belöning på bra lydnadsbeteende, det värmer i ett sårat mattehjärta <3
Nu är hon badad och badad och badad inför morgondagen efter alla konstens regler och nu ska hon vara REN tills i morgon ;)

Carpe diem