tisdag 23 november 2010

Sådär jag nu var det snökaos

 
Igår var det bara regn och regn här i Västervik och Engla hon fortsätter med sitt protesterande på detta väder. Denna engelska dam är inte gjord för att gå ut i regnet och göra sina behov nej nej, det tar lång tid innan hon kommer till ro i alla blåst och regn. Hon springer till dörren när det är dags men när dörren öppnas och hon ser vädret så vänder hon. Imorse var det totalt tvätstopp i dörren men man är faktiskt tvungen att gå ut, iaf när matte ska iväg. Men nu på eftermiddagen/kvällen när regnet helt plötsligt blev till snö så blev livet mycket roligare och nu kan man bara gå ut för att få tokrycket i snön =)
För mig är det ganska tuft just nu som lärarstudent, jag vet inte riktigt om jag är gjord för detta. Okej jag visste innan att det skulle bli tuft och jag verkligen skulle få jobba för att klara det, men nu vet i hunda om det går tyvärr. Det är ju så att man måste få ha ett liv utanför skolan och det är väldigt viktigt för mig att må bra och inte ha för stor stress runt mej och då är inte högskolestudier kanske rätt miljö. Men beslutet är inte fattat än eventullt samlar jag mig och fortsätter jag tycker ju verkligen att det är kul, men är det värt priset att betala? Detta är något som tåls att tänka på och verkligen fundera fram och tillbaka på, jag ska inte ge upp för lätt men man ska också inse sina begränsningar. Just nu läses psykologi och massa annat tungt läsande så egentligen borde jag inte sitta här utan jag borde försöka läsa dessa böcker så jag kommer någonstans. Har hört att det är ingen som läser dom åt en och informationen hoppar inte in i huvudet.

Som ni vet så är jag ju hundtokig som bara den, det är ju ingen nyhet kanske ;) Så jag vill bara länka till världens underbaraste valpsida där Tikka (Wintergold's) och Bilbo (Stjärnglimtens) är föräldrar. Kan man bli annat än tok kär i dessa pärlor och ädelstenar??!!
http://wggyllene.blogspot.com/

Kennel Wintergold's
Nu ska jag iaf gosa lite med min älskade Engla som säger att hon behöver lite extra kärlek av matte ikväll!

Gosa extra med era nära och kära i kväll och ta hand om er <3