torsdag 25 november 2010

Jaha i morgon var det fredag igen...

Jag igår hade vi snö på riktigt, Engla glömde totalt bort detta med koppelträning och att hyffsat försöka ta sig framåt som en normal valp. Nej, nej med att massa snö kommer behöver man INTE gå ordentligt i koppel och man får bete sej hur som helst, helst ska man springa runt, runt i hög snö och borra ner huvudet. Säger bara det, det finns fördelar med både sommarvalp och vintervalp. Engla har iaf grymt kul och idag har hon haft det extra superkul för då har Majken varit på besök och henne kan man garanterat jaga i snön även om hon knappt tar sig fram. Majken som bara är 10 veckor har fått världens snällaste storasyster i Engla som låter henne bita och dra i henne hur hon vill och låter henne tom äta upp hennes mat, okej Engla kanske snor lite bara av Majkens mat också =) Söta är dom iaf och Engla verkligen längtar efter en egen lillasyster att ha hemma och gosa med, tur att det finns en ädelssten i storstaden <3
Skolan kan man inte säga går framåt som det är just nu, igår kände jag mig nog dummare än på mycket länge när jag satt på föreläsningen. Herregud säger jag bara vissa saker förstår jag inte ens vad vi ska med till men någon nytta kanske det gör men just nu känns det meningslöst. Niklas och jag försökte re lite i frågorna igår men kom inte någon vart med det, men idag när hela studiegruppen var samlade igen så kom vi iaf lite framåt och 2½ fråga är besvarad av 8 iaf. Har ju bara resten kvar tills på måndag, så undra inte vart jag är i helgen jag är vid datorn eller i böckerna..
Pluggstugan ganska insnöad idag..
Ikväll är jag hemma hos Maria och försöker styra upp detta med Majken och blandannat hennes öron som är fulla med hår. Maria och Emelie ansåg detta som ett djurplågeri, men i min värld är det djurplågeri om en hund har öronen fulla med hår så de inte kan andas så Majken fick snällt och tyst infinna sej i situationen vilket hon gör. Jag kommer bli Majkens lilla tyrann som klipper klor, pläs, kollar tänder och rycker öron, jaja Nemo tycker ju om mej lite och jag gör ju samma saker på honom så =)
Majken och Engla 101125
 Nu blir det lite tv-mys så här på torsdagen,
ska bara få Engla och Majken att inse att sova är det dags för NU!

Kom ihåg att du behöver inte förmänskliga din hund för att ha glädje av den, det räcker att man själv är beredd på att förhundliga sej lite...