torsdag 4 november 2010

2 dar....

Sep. -10
....av enorm saknad, sorg, men ändå en lättnad att veta att jag gjort rätt och inget annat fanns att göra. Jag gjorde allt jag kunde för min Lykka, som var min lycka här i livet. Hon har varit med under ett av mitt bästa men värsta år och tryggheten i henne gav mej alltid stöd och glädje.
En upptäckt jag gjorde igår var att jag sa för ca 3 veckor sen att nu ber Lykka mej om något, hennes ögon säger mej något in i hjärtat, hennes ögon ber mej....
För 3 veckor sen sa jag att nu är Engla hemma, hon har landat, hon vet vart hon bor och hon vet vem jag är...

Lykka hade då gett mej det bästa hon kunde ge mej, En lycklig ängel!!!
Inköpt idag och hänger över sängen.
Så nu har jag en fantastik liten lycklig Engla här på jorden som bär alla Lykkas energi och vilja att älska livet och vad allt det innebär bara matte är med. Lykka gjorde det sista hon kunde för mej och nu är hon vår ängel som alltid kommer vara älskad mer än någon hund i mitt liv <3

I morse tog jag mej iaf väg till tenten i Hållbar utveckling, som kändes helt knas. Inget och då menar jag verkligen inget har gått in i mitt huvud. Inte nog med att jag inte kunnat sett, gått eller stått de senaste veckorna, nu kunde jag inte ens tänka. Men dit gick jag och kryssade i alla kryss frågor, älskar tentor med det man har ju iaf liten chans att gissa rätt =)
Sen tog dagen tvärstopp, jag hämtade min Engla efter 20 min i skolan och åkte ut till "mitt" ställe för att på något sätt finna någon balans inom mej. Bättre vet jag inte om det blev men jag fick iaf ny luft och TID framförallt.

För att fördriva tankarna lite så följde jag med klassen på lite bowling och lunch, alltid trevligt att träffas utanför skolans väggar. Tävlingen i vårat lag gick ut på att vinnaren fick laga mat till oss andra nästa vecka. Bra tyckte jag med tankte på att TANT spelar handikappsbowling och höll klotet med två händer och rullar iväg det. Men vi kan ju iaf säga så här SÅ ILLA gick det inte iaf =)

Tack Lina för god mat nästa vecka =)
 Nu ikväll har jag och Engla varit på valpkursavslutning, inte allt för många ggr har vi deltagit men bäst var hon iaf =) Lös nästintill hela kurstillfället och gick som den elitlydnadshunden hon ska bli. Hennes glädje, vilja och lycka att få träna, leka och vara med mej är underbar, där kom energin och känslan av att jag SKA träna hund!!!!


Nårga ord till mina underbara uppfödare/vänner för era tankar till oss, ni får mej att se imorgon :
Med en vänn delas minnet, MINNET från igår, glädjen av idag, GLÄDJE och hoppet, HOPPET av i morgon....

Snälla ta aldrig något eller nån för givet man vet aldrig hur livet ser ut när vi vaknar.

Godnatt.....