tisdag 16 november 2010

Tentor..??

 Varför ska man behöva visa sin kunnighet genom att låsas in i ett rum med papper och penna och skriva? I min utbildning går det ut på att alla i skolan ska få en jämställd och individullet utveckling, varför ska man då inte jobba med det på högskolan? Jag är inte gjord för att sitta still och skriva en massa, hjärnan låser sej en vecka innan bara av tanken, det är INTE bra. Ska göra allt för att detta ska fungera men hur? Det är inte lätt när man inte faller inom ramarna för att vara "normal" för att vara gjorde för den svenska skolans uppbyggnad. Men ska jag klara detta, hur har jag inte listat ut än men det ska gå...hmm
Som ni kanske förstår så väntar det tenta för mej denna vecka och det är inget jag är upplagd för. Jag kan allt som står i boken, jag gör det men jag kan inte få ner det i den formen. Igår försökte vi läsa och läsa tillsammans i studiegruppen, men jag blir bara arg och ledsen och får inte in sakerna för jag vet målet med boken, TENTA! Det är grym tur att man har bra vänner i skolan som är duktiga så man kan diskutera med någon. Men idag blir det att plugga lite själv, behöver rensa hjärnan lite också och kroppen behövde ligga i sängen...För att få in lite smygreklam så kan jag säga att med MSM och Aloe heat kan jag nu röra min nacke normal och har inte ont, aloevera HJÄLPER!

I eftermiddag väntar iaf något roligt, mitt hår ska få sej lite färg och då inte regnbågsfärger eller absintgrön som varit uppe som förslag. Jag hoppas att kära Veroncia Svensson tänker till och använder fina färger i mitt hår, men jag litar på henne =) Ska bli kul att får lite ny färg nu när det är klipp och i ordning.

Maria & Majken
Inte att förglömma så kommer Majken hem till familjen Olsson/Wennerberg idag. Hennes första hinder här i livet kommer att bli att möta kära med omtalade Vilda. Hon är en fantastisk katt så länge hon sover och är ensam, jag skulle inte ha önskat Maria en vild katt, hon fick mer än hon förtjänade. Så nu gör jag allt jag kan för att önska att Majken blir en lugn och mysig lite tjej <3
Vilda
Nu ska jag försöka läsa, läsa och läsa, något måste ju gå in när jag tittar på orden...
Sen ska jag BARA träna lite med Engla emellanåt hon kan inte bara ligga här i sängen och tjocka sej.


Finns bara en likadan av något/någon,
ta hand om det/den och visa det  <3