tisdag 9 november 2010

En vecka, för lång, men för kort....

I söndags var det bara för mej att placera mej i Marias bil och följa med och titta på denna lilla valp som vi nu hittat i lördagskväll. Ta med mej och titta på valp är ju alltid en risk men jag stålsatte mej. Dock när vi väl kom dit så fanns ju en Barbamamma som bara ville va med mej, men jag sa NEJ! Gyllende fyrfotade apportörer ska fylla mitt hem, inte så hårbollar =) Får ju ändå Majken nu och har ju redan Nemo. Alla var iaf underbara och Maria var som nykär 2 timmar senare. Så nu blir det för nog för Maria att gå och köpa minst 2 badankor om Anton ska gå med på både hund och massa rosa leksaker=)

Igår eftermiddags var det dags för optikern igen, jag blev dock inte hemskickad denna gång men jag fick dommen att jag behöver två par glasögon. Ja men det är väl klart för det är ju så billigt och bra att köpa glasögon så varför inte ta två på en gång?? Okej jag hade ett val, jag kunde ha valt att jag velat haft läsruta i glasögonen men kände inte riktigt för att visa ännu mer utåt att pensionen är myk nära =)

Igår var det första gången min Engla var ensam efter att Lykka gått bort och det gick galant. Sen är det ju klart helst ska ju matte vara hemma jämnt och det är så kul för Engla blir verkligen JÄTTEGLAD nu när jag är hemma och allt. Hon har blommat upp och blivit helt underbar (vilket hon varit hela tiden) men på ett mer tillgivande sätt och hon tyr sej till mej hela tiden. Underbar liten tös det där <3
Idag på morgonen var Engla och jag ute i skogen en sväng i regnet och hade det väldigt mysigt faktiskt. Vi lekte och tränade lite letade/hämtande/avlämning och det är en skam om jag inte tar tag i detta med appotering med denna dam. Hon är så duktigt, och kryper mer eller mindre inpå en för att lämna av det hon hämtat. Så nu blir det lydnand och appotering men först ska hon få växa och leka fram livet <3


Nu är det dags för en dag med plugg och plugg och lite sjukhus också..

En dag som fylls med enorm saknad och vid 11.45,
 kommer mitt hjärta att stanna och hoppa över ett slag.


Älska det du har och sörj inte det du saknar.....