fredag 19 november 2010

Fredag, ledig helg i viken.


Igår fick Engla testa vårt "Dogsmart" spel. Hon bjöd på många skratt, kloka tankar, apportering och hjärna. Lilla tjejen fick använda varenda hjärncell mellan sina söta/snea små öron=)
Hmm??!!??
Lite synintryck från Nemo först =)
Titta jag kan, jag kan <3
Imorse var det dags för tenta igen, sängen var sådär extra varm och skön som den kan var ibland. Så jag gick upp alldeles försent för att hinna det jag skulle. Fortfarande ingen bil så jag skulle gå upp till mamma och pappa och hämta deras också. Men väl iväg kom jag till tentan exakt kl.9, denna gång blev jag still i ca 14 min. Jag svarde precis som jag gjorde förra gången på alternativ frågorna, det gör så ont i mej att jag inte kan samla mej och bara skriva, jag KAN, jag vet att jag kan det men det går inte. Ska göra allt för att få hjälp med detta i skolan så jag kan fortsätta annars är det inte värt det så som jag mår innan och under dagen som det är. Lagom jag lämna skolan ringer Pernilla från förskolan Getrud, hon kunde nog inte ha tajmat bättre. Så för att öka min motivation till att fortsätta plugga fick jag jobba lite i eftermiddags och det är SÅ KUL. Jag vill så gärna detta och jag trivs så bra med barnen, kan jag inte jobba hund jämnt SKA jag jobba med barn så är det bara.

Som tur var fick jag lite tid innan jag skulle samla mej och jobba och då åkte jag med Nemo och Engla ut i skogen. Varm choklad och smörgås var med, för frukost innan jag gick till skolan blev det inte men det är ju inget ovanligt för att vara mej. Trots trist väder fick vi en under bara tid i skogen, med passivitetsträning, uppletande för Nemo och lite "appotering", el rättare sagt hämta leksak - kom tillbaka med den för Engla, sen blir det sånna saker som i mina ögon inte är träning men ändå är det, inkallaing pipa/namn och uppmärksamhet/kontakt träning. Det var precis vad jag behövde, hundar, hundar, skogen och underbara vänner hur skulle jag annars ta mej fram.
Självklart är JAG viktigt för MEJ också annars vore det ännu jobbigare =)Nu blir det idol med mamma&pappa och min Engla som just nu står och ser ut som ett levande frågetecken framför tv när hundarna skäller. Ibland kan hon verkligen se ut som det är helt tomt mellan öronen och inget rör sej där eller så rör sej ALLT där <3
Jag har lärt mej idag att det som inte dödar det härdar och det som härdar gör att vi lär oss leva livet och ta vara på stunderna som kommer, vi lär oss också att respektera och förstå andra när de hamnar i svårigheter!Tack till alla fina människor i min närhet som förstår och respekterar mej <3
Trevlig helg!!