torsdag 28 oktober 2010

Ja, vi lever

Ja det var ett tag sen ni hörde något från oss men jag har varit sjuk eller helt kaputt kan man också beskriva det. När rösten tänkte att nu får det räcka så hängde ögonen, nacke, huvudet och ryggen på också. Så det har blivit ett X antal besök och telefonsamtal till läkare och akuten.
 Om vi nu ska se det positiva ur allt detta kaos är väl att jag vet att jag har inte:
-Hjärnblödning
-Borelia
-Hjärnhinneinflamation
-Fel på magorganen
-Migrän
-Lever/njurproblem
-M.m.m.m.m.
Sist men inte minst vet vi också att det faktiskt finns något i huvudet på mej =)
Jag har också fått erfara att ryggmärgsprov kan man genomföra utan att dö bara man får lite lugnade i armen, men biverkningarna på en person med redan muskel och nervsmärtor är inte och leka med utan resulterar i att inte ens en varm dusch är skön utan det gör ONT. Jag, mamma och Veroncia har fått lära oss att man testar INTE migrän medicin om man inte har det för det är inte kul!! Vad har jag mer lärt mej denna vecka? Jo att man behöver inte ha empati, förståelse, kunskap, eller allmänt folkvett för att bli läkare. Vissa ska ha stjärnor i himlen och vissa borde helt enkelt inte jobba med människor, men tur då att akuten är full med trevlig och vettiga sköterskor =)
Något viktigt jag också lärt mej att jag behöver glasögon, blir man hemskickad från optikern för att ögonen är för överansträngda så en synundersökning inte ens kan genomföras så behövs det glasögon NU!!
Så nu är jag som alla andra halvblinda, halvdöa pensionärer, ja jag har läsglasögon från Rusta/ÖB, i väntan på att ögonen ska bli bättre.
Det mest positiva med allt detta är att jag vet att jag har underbara vänner och familj som ställer upp och hjälper till när livet/kroppen totalt skriker STOPP!!!
Skolan, privatlivet, hundar och klubben överlever utan mej och med hjälp av fina människor kan allt rulla på utan att jag måste stressa ihjäl mej och förstöra mej igen när jag väl kan komma tillbaka.

Jag har också insett att jag har två hundar som jag skryter mycket om men som är värda det. Inte ett stressbeteende, inte ett stimm utan bara jättesnälla och finner sej i mattes passitiva värld som jag levt i. T.o.m. lilltroll har köpt situationen och varit toppen.
Nu är jag iaf hyffsat tillbaka i verkligheten och det kommer bli en vecka som heter duga som väntar. Redovisning och debatt i Kalmar i morgon. En underbar helg med mina tvåbenta prinsessor/troll i Uddevalla hos kära bror med familj, sen blir det tripp till bror nummer 2 för att titta på hus. På tisdag väntar dock det tråkigaste Lykka lämnas in för undersökning och CT i Strömsholm för operation på onsdag. Så nu hålls alla tummar som går för att detta ska gå vägen och hon får följa med hem, annars blir kennel Wintergold's en hund fattigare för då kommer en stöd att ske ;)
Vi ska även hinna med lite roligheter i Sthlm, det kommer bli träning med gyllende guldklimpar och Elisabeth och Håkan, sen besök hos Linda och Texas. Deras besök hos oss blev ju inte allt för lyckat denna helg =(

<3 Ta vara på dagen, vänner och familj alla/allt är UNIKT <3