söndag 2 januari 2011

2011

Engla, Majken och lillekillen Texas.
Ja det nya året firades in i Stockholm med kära Maria och ett gäng hundar (Majken, Engla och Texas). Linda fick göra sej fina och gå ut och roa sej medan vi ungdomar fick sitta hemma och vara barnvakt och taxi men det är också en sysselsättning. Vi gjorde iaf nytta och gjorde flera människor glada genom våra tjänster och vi hade det mysigt hemma. Dock blev det lite tugnt när de på tv säger "vi önskar er alla gott nytt år även ni som sitter hemma i soffan i pyjamas och raggsocker". Det var då som vi tittade på vår extremt fina nyårsoutfit, pyjamas, underställt, raggsocker, osmikade och helt underbart natruliga =)
Tack Maria för sällskapet annars hade det blivit väldigt ensamt för mej i väntan på Pärla...
Fin fina Linda!!
Maria, Engla och Majken.
 Skapligt gött nyårshäng =)

På självaste nyårsafton hade vi hundträning på flera olika vis med alla de små trollen. Vi hade det jättetrevligt ute i kylan. Jag och Linda tog oss tom två träningspass så våra små vilddjur skulle vara extra trötta inför kvällen. Inte nog med att Texas och Engla är störning nog för varandra så hade vi ju alla raketer som störning med men det gick galant, Engla hon verkligen växer och växer. Texas och Linda gjorde några riktiga framsteg under dagen och det kändes skönt att jag kunde hjälpa till med nått efter all hjälp med boende och sällskap som Linda ger mej.

Nyårsdagen for jag upp fort till klockan så inte ens Engla tyckte det var någon idé men vi skulle ju iväg och hämta Pärla. Så Maria fick skippa frukosten och slänga ihop sin packning när jag varit ute och rastat hundarna. Sen droppade vi Majken hos mamma och c/o för att åka till Vallentuna!! Jag var ju som vanligt helt tokig men Elisabeth och Håkan börjar nog och vänja sej vid det. Engla hon for in till Higgings och Morris och sen roade dom sej riktigt ordentligt ute i snön tills fokus faktiskt skulle tas ifrån dessa engelska under och läggas på Pärla. Det blev massa mys i hallen med alla hundarna men sen fick Engla och Pärla vara lite själv när alla papper skulle börja skrivas, herregud alltså att man ska hålla koll på sånt också en sån här stor dag men Håkan som det är lite mer ordning och reda på såg till att Maria fick frukost och papprena blev skrivna. Lisa och jag vi babblar på som vanlig, tur att dom har olika starka sidor som möter mina behov. När allt väl var klart så kom Pärlas pappa Bilbos ägare för att hämta sin valp så då blev det lite mer lek för Engla men då med Bilbo och alla de andra valparna som hon hittade på bus med. Engla hon tyckte baksidan var ett mer passande ställe att leka på där vi inte kunde se så hon den lilla loppan lurade med sej småbebisarna dit och sen när man försökte roppa in henne såg jag genom staketet hur bekymmrad hon var för att hon visste ju att jag borde komma med valpen följde ju inte med. Herregud vilket styr hon hade innan dom följde med henne. Bilbo fick komma och hjälpa henne lite med. Det var väldigt kul att träffa Bilbo, Lise och Christer tack för en fin hane till en väldigt fin Tikka så det kunde bli underbara ullbollar till valpar <3

Pappa Bilbo, Engla och fyra valpar

Här är det Higgings, Engla och Morris. Den lilla valpen är själrvklart Pärla.
Vägen hem gick kanon Pärla, Maria och jag sov så gott i baksätet med täcke och allt hela vägen hem.Väl hemma mötte Ida upp mej för en sista kväll innan hon åker tillbaka till Malmö så det blev massa mys med Engla och Pärla på golvet och ett helt gäng kort är tagna. Engla hon bjöd på enormt många roliga stunder igår har nog aldrig sett henne vara så intresserad av sina leksaker som innan men gud så rolig hon var när hon for runt och försökte få Pärla att leka med henne. Pärla fattade inte riktigt galoppen men det har kommit mer och mer idag. Natten blev lugn och skön, kissning halv 9, 1 och sen sov vi ända till 8, bra jobbat Pärla!!!
Allt har verkligen gått toppen det är så underbart att ha två gyllende guldklimpar i sitt hem igen, kan verkligen inte få nog av dessa under. Tänk vad en slump kan leda till och ingen mer än jag är tacksam över att jag fann kennel Wintergold's <3

Engla, Majken & Pärla bekantar sej hemma hos Irené och Uffe under matstoppet!
Början på 2011 kunde nog inte ha blivit bättre än så här, nu blir det mycket hemma tid så lilltjejen och Engla får komma till ro och få massa mys. Sen ska jag försöka fixa detta med korten så jag kan göra dom till webbstorlek så ni får se min lilla köttbulle/Pärla/boll/ulltroll och Engla/benget/goset/korven......kärt barn med många namn <3
Pärla tar ett stort hopp i livet o ch flyttar till Västervik...
 God fortsättning önskar vi tre...

 Engla & Bilbo
(Pärlas pappa)