torsdag 6 januari 2011

Trettondagen

När mitt liv befinner sej på rätt väg så förväntar jag mej alltid att det ska komma något som gör att livet vänds upp och ner igen. Men denna gång hoppas jag och tror jag verkligen att jag ska få livet att fortsätta på den vägen som jag själv kan kontrollera och hantera. Jag har verkligen gjort allt för att lära mej att det är jag som är den viktiga i mitt liv och det är mitt liv som jag ska leva inte någon annans. Jag har också lärt mej att vi alltid har val att välja omedvetet eller medvetet men valen görs alltid av oss på ett eller annat sätt. Så nu ska jag bara leva efter detta också och göra valen som ger mej energi och inte tar. Mina val inför 2011 är:
- Börja jobba och avsluta mina studier.
- Träna mina hundar och glädjs åt våra framgångar, stora som små.
- Uppskatta mina vänner och famlij.
- Leva här och nu för man vet aldrig vad som väntar i morgon.
- Lev och älska!!
Idag har min dag varit full av glädjeämnen, först fick jag sova till kl.9 och det är bra, riktigt bra. Sen var det dock snöstorm ute men det har väl aldrig hindrat mej tidigare från att tycka dagen är underbar. Sen väntade besök av halva familjen Kaos, det var bara de fyrbenta barnen som var med de tvåbenta saknades. Engla och Leia kör ju sitt vanliga race så man undrar hur de verkligen tänker i sin lek men men är dom glada så varsågoda. Pärla hon var smart hon, hon utsåg sin kompis lilla Mynta, hon var i lagom storlek och det var någon som tom var mindre än henne, sen om Mynta ville vara kompis med Pärla det hör inte hit...
Mynta

Pärla beskådar buset på lagom avstånd, tror dock inte det kommer dröja länge innan hon är mitt i det själv. Det är tur att de lugnar ner sej fort inne när vädret inte är med oss för ute aktiviteter så de iaf får träffas..

Engla hon är minsann helt tvätsäker på att Annika får plats med henne med i knät även om Mynta ligger där. "Vaddå får hon inte alltid plats i knät eller??!!"


På eftermiddagen var det dags för lite terapi och då inte för Engla och Pärlas del och inte min heller ni som redan hann och tänka den tanken utan för en hundrädd liten tjej som blivit påflugen för ett par år sen. När jag satt där i köket och såg Engla och Pärla vara så försiktiga och verkligen lyssna och läste av lilla tjejen så blev jag så stolt, detta är något som man verkligen aldrig kan träna hundar till utan det är något som finns i dom och mina tjejer har verkligen DET. Efter två timmar med matning, obäddning och gos så var tjejen och hundarna ute i snön och lekte och hade snöbollskrig. Det är så underbart och se när ens egna under kan hjälpa barn, då är det verkligen inte bara jag som älskar mina hundar utan dom gör faktiskt nytta. Det gjorde verkligen min dag, se en liten flicka övervinna en rädsla och se mina tjejer vara en del av det!!!

Nu på eftermiddagen kunde inte jag och Engla hålla oss borta längre från lite skojträning, så det blev lite dogsmart spel och det är så kul och se henne "vaddå ska det vara något svårt eller?" Med vår lyfta kloss träning så är det spelet väldigt lätt för tjejen men hon är ju latast i kommun när hon gör det, hon ligger ner och snurrar runt spelet med tassen vart eftersom hon lyft bort klossarna och tagit godisen. Ja varför använda mer energi än man måste, hon är så skön alltså =) Sen jobbade vi med lådan och det var nu hemma hos mamma och pappa och med en annan låda och hon bara ställer sej på den nästan direkt. Det är så kul och hålla på med trix med henne. Sen dömde hon ut Nemo rätt rejält när han inte fattade vad han skulle göra och knappt ville gå fram till lådan. Dom är verkligen som små retsamma barn =)
Mitt i allt detta låg en väldigt väldigt trött Pärla och sov. Trött liten sötnöt!!
Ja, Pärlas ben mår helt okej jag lovar =)
Sitter här med Göta kanal 3 på på tv och undrar ibland borde verkligen filmer inte få göras i hur många upplagor som helst, jag vet inte många filmer som blir bättre ju fler de blir. Så nu ska jag ta och stänga av detta trams och sätta på kvalitets tv, desperate housewives. Grey's anatomy är slut så nu har jag gått in på nästa serie som verkligen berikar ens liv när man inte orkar läsa eller titta på alla mina underbara kanaler 1,2,4 och 6 =) 
 Engla hon har tagit sej ett tvlut och konstaterat att det bara är skräp på tv, inga hundar alls där.
Medans Pärla påperkar för matte att det är dags att uppdatera bloggen.

 Godnatt & Sov gott!!
 Trötta och utslagna goldenvalpar..