torsdag 27 januari 2011

Vilovecka

Ja det kan man minst sagt säga att jag har haft. Men när jag börjar att bli förkyld så går min kropp i hel däck, jag får inte ont som jag kan ha utan jag blir bara sååå trött och jag orkar ingenting. Det känns som ben och armar väger minst 50kg vardera och inget kan röras framåt i normalt tempo och hur mycket jag än sover så kan jag sova lite till. Jag har norpat åt mej innevilan varje dag denna vecka så jag ska få en chans till att "vila" lite extra på dagen så jag inte klappar ihop helt och hållet på eftermiddagen. Det är en av de stora fördelarna med att jobba på småbarnsavdelning det är vilan. När jag jobbade på syskonavdelning så ska det ju läsas efter maten och det var ingen hit för välrdens tröttaste Lisa, man blir inte piggare av att läsa. Kan vara en anledning till att studierna inte gick så bra för mej, det var att så fort jag började läsa så somnade jag. Ingen bra kombination för att vara högskolestuderande =)

Mesta delen av tiden som jag inte har jobbat har jag antingen varit ute och gått eller så har jag legat i min säng och tittat på Desperate housewife. Ja jag är bara lite beroende av den serien just nu men jag brukar ha den förmågan att bli det när jag får tag i hela boxar. Det roliga är att jag mer eller mindre verkligen aldrig tittar på tv, det är möjligtvis på fredagarna när det är Idol eller Let's dance annars finns det inget vettigt att se. Sen finns det en fördel oxå med serie på box, man slipper vänta till nästa avsnitt, man får inte vara dum, hahaha.

Igår gjorde jag iaf lite nytta innan jag kom hem och ner i sängen. Jag tog mej en tripp till Blankaholm för besök hos Inga-Lill. Promenad, fika, kloklippning på tre galna spaniels och en gubbe och en fika hanns med. Fattar inte varför jag är så lat och inte åker ut dit oftare och går med hundarna i skogen och umgås med galenskaparna på Radhusvägen. Trevlig eftermiddag blev det iaf och vi förenade både nytta och nöje! Denna eftermiddag skulle ha följts av hundträning med Lia och Veronica på klubben men istället så får Lisa ett av sina rejält nedskärna psykbryt och inget passar henne och träna hund då är ingen bra idé. Jag tyckte så synd om Engla som var så taggad och jag var så opepp som man bara kan bli och mina ben orkade inte ens hålla mej uppe. Så jag gjorde valet att ta med dom hem igen och lägga mej i sängen och gråta och tycka lite synd om mej själv och alla andra i min omgivning som förtjänar det. Stackars Lia och Veronica fick en liten del av brytet men det var stackars Ida som fick ta den främsta smällen, konstigt att hon inte lägger på luren när jag börjar samtalet med att hon inte får vara optimistisk och se lösningar på mina världsproblem, utan bara lyssnar tills jag är färdig och sen får mej att inse vad jag egentligen gråter för, hhmmm??!! Ja idag har jag ingen aning utan det var bara en sån dag och då ska jag verkligen inte utsätta en känslig ängel och en nyfiken pärla för en galen matte. Jag gjorde dom en tjänst att slippa träna istället för att träna, men ibland blir det så, de lever och älskar mej lika mycket idag så jag tror de insåg deras eget bästa =)

Idag har det varit svinkallt igen och jag är så glad att jag gjorde valet att skita i morgon promenaden och ligga kvar lite extra i sängen när jag inser att termomentern stod på 14 minus när jag kom ut. Alltså inget bra promenadväder för åtta valptassar. Kort kiss sväng blev det för att sen när jag kom hem tidigt få en lång skogspromenad i vintersolen och lite mer normaltemperatur. Tyvärr råkade Engla ut för is som bras på ett dike under snön och gjorde sej illa i ena bakbenet, men det verkar mest vara en sträckning för hon säger inget när man rör på dom eller så men det syns ändå lite. Dessa små villtrill i detta väder, jag blir ju nervklen på alla risker isen bjuder på inte konstigt att jag behöver gråta ibland.
Haha idag har jag löst ett av mina "problem" iaf, jag har fått mej min babybjörn till Pärla så jag orkar ha med henne på promenaderna. Jaja skratta på ni men jag kan iaf ta med mej båda hundarna utan att få massa värk och förlora tid med dom. För nästa vecka börjar verkligheten för mina tjejer och då vill inte matte lämna bort dom mer än hon måste så då får Pärla sitta i den när Engla får promenad innan avlämning hos mormor. Men snart får hon gå själv min tjockosmock för hon är rätt så tung, hon kommer utan problem kliva om Engla på vågen innan Engla är året.

Nej nu ska jag sova, men det är så skönt och gå och lägga sej ikväll för jag har en skaplig sovmorgon i morgon, kl. 11 tycker jag är en bra tid att börja jobba, dock leder det inte till tidig hemgång men det kan det vara värt ibland. Tyvärr blir det inga kort för jag som vanligt som går och dräller grejer omkring mej och inte kommer ihåg det som står i hallen har ju självklart glömt kameran i Blankaholm där den står bra, INTE! Men imorgon återkommer den till sitt rätta hem och den är saknad. Jag hoppas också att en rejäl uppdatering från Lisa kommer i morgon så helgen kan fyllas med planer och framtid......=)

Vila är också en form av träning....
.....hjärnan tänker även i viloläge =)