onsdag 5 januari 2011

Dagarna bara går..

Ja vad styr vi med här hemma egentligen..hhmm??!! Ja det kan man verkligen fråga sej, våra huvudsakliga sysslor just dessa dagar har varit att inte få Pärla att kissa inne allt för många ggr, sova, äta, gosa och kolla på Grey's anatomy. Engla kan nog vara den mest fantastiska 6 månaders valp som jag haft och göra med. Hon har ett lugn som jag inte ens kan beskriva och hon är så otroligt snäll mot lilltjejen, men Engla har ett problem med Pärla och det är att hon går för sakta helt klart. Under tiden som Pärla försöker ta sej fram hinner Engla hitta på massa roliga saker, hur i hunda ska hon kunna gå snällt och fint i koppel i 0.0km/h?! Men vi jobbar på det, hon försöker samla sej så mycket det går och snällt vänta på lillasyster men helst springer hon i förväg. Pärla hon lulla på framåt och helst precis vid fötterna så man är livrädd att trampa på henne när man är ute men det lär hon sej med tiden. Sen har vi ett problem till här hemma och det är detta med vems matskål är vems? Det kan vara ett projekt, för båda tror att den andra får godare mat hela tiden men de äter exakt samma, det är så himlans kul och sitta och beskåda deras "samtal" mellan varandra. Detta är en underbar kombination av tjejer som jag har hos mej, de är helt olika både utseende mässigt och lynnet, men ändå så lika. Världen går verkligen ut på att älskat att vara med och få hitta på roliga saker....
Världens finaste tjejer <3
Igår fick sej tjejerna en rejäl prövning och fick följa med mej till jobbet ett sväng för vi skulle ha möte. Då fick de få barn som vara där komma och hälsa på dem och herregud ligger jag inte på plussidan nu hos dem så vet jag inte vad jag ska göra. Engla är så lugn och temid med barnen även att hon inte är van vid sånna små, hon är verkligen en tjej som finner sej i allt. Pärla hon rulta mest runt och var sitt goa , valpiga jag =)
Pärla har dock hunnit och visa upp sina apporteringsförmågor genom att sno julgranskulorna hemma hos mamma och pappa, man bara plockar ner dom från granen och springer till matte med dom hur bra som helst!! Damen har en annan dold talang och det är att flytta kompostgaller om man blir instängd, då sätter man bara huvudet i hörnet och springer så flyttar det på sej, hur bra som helst det med. Man kan verkligen säga att hon är företagsam!! Men en annan god egenskap hon har är att hon passar in bland sjusovarna mej och Engla. Lilla Pärla sover verkligen hela natten och ända till ca kl.8 på morgonen och det är SÅÅ skönt =)
En sak som jag verkligen har funderat på dessa dagar det är det här när man möter människor ute som man känner eller inte men alla verkligen bara dissar bort den "stora" hunden för valpen. Men hallå om man alltid innan har hälsat på Engla så kan man helt enkelt inte bara sluta med det för att Pärla kom söt som socker. Engla vill fortfarande ha samma uppmärksamhet och det är faktiskt så att man hälsar på "föräldrarna" innan man hälsar på barnet. Jag blir bara lite ledsen över sånt för Engla är ingen stor tjej hon heller och kommer alltid vara söt och go. Undra vem dom ska hälsa på sen när Pärla vuxit på sej oxå?!
Detta är något jag verkligen ska ta med mej, både att jag själv ska tänka på det men även göra andra mer uppmärksamma på hur de beter sej......

Bilder från min och mammas promenad i morse...
Ja och vad Engla gör vet jag inte riktigt men troligtvis försöker hon att missa Pärla i hoppet. 
Mamma med hundarna!
Just nu bara njuter jag av att vara ledig och tillbringa så mycket tid som möjligt med dessa tjejer. Det är många vardagliga saker som ska komma på plats för dom, så denna vecka blir träningen lite åtsidosatt och fokus läggs mest på att komma till ro. Nästa vecka ska vi ta tag i livet igen eller iaf i Englas träning lite mer än bara vardagssaker. Jag kunde verkligen inte ha fått en bättre start på mitt 2011!!!
Hoppas eran start har varit lika fantastisk....
Ida, Engla & Pärla <3