söndag 30 januari 2011

Ta hand om det som betyder något...

Kan man bli mycket sötare?!
Pärla i sin Babybjörn =)
Denna vecka har varit mycket konstig för jag har verkligen varit så trött och passiv i mitt liv så det finns inte. Men ändå så har jag gjort saker hela tiden och styrt och grejat men ändå inte kommit någon vart. Men idag tror jag att jag har tagit några steg i rätt riktning, tänk vad lite tid med mamma kan göra för att man ska få ordning på saker och ting och få ur sej allt man går och klurar på i sitt egna huvud. Så med hjälp av lite tårar och mamma tid så mår jag nu bättre och känner att jag har gjort val i livet som bara kommer hjälpa mej på vägen framåt!

Egentligen så har jag hade det rätt bra i helgen. I fredags kväll hade jag en underbar afton hos kollegan Karin med hemma gjord pizza och gott dricka. Måste bara säga att hon och hennes sambo har ett sånt underbart hem och Engla och Pärla får vara som de hundar de är och då beteer de sej mycket bra faktiskt. Dock fanns det en hel del goda mattor som man kunde äta på om man är liten valp men Karin tog det med ro det med. Så kul att umgås med nya människor även om Karin kanske inte är så ny i mitt liv men det var en ny situation och det måste göras om.

På lördagen blev det lite tid på klubben där det är indtruktörsutbildning hela helgen för att sen åka hem och hjälpa mamma med mat och annat för att hon skulle ha gäster. Pappa fick städpasset och jag matpasset, bra lagarbete ibland här hemma. På kvällen kom Emelie, Maria och Annie hem till mej för lite förfest, de skulle ut på stan och festa loss medan jag skulle vara hemma med mina barn och jag var inte alls på humör för en utgång men alltid trevlig att vara med innan. Dock förstördes kvällen lite av ett samtal men jag har nu rätt ut det som ska redas ut och det känns bra för igår trodde jag att jag skulle explodera på alla falska och snikna människor runt mej, varför inte hjälpa varandra utan stjälpa?! Jaja det fick läggas lite åt sidan och många saker planerades och firades under kvällen. Emelie hade fått godkänt på sin uppsats så nu är hon färdig förskolelärare, Annie hade fått en ny lägenhet här i stan med perfekt läge och jag firade hemliga saker och Maria ja hon firade den en ny kontaktannons på internet ;) Sen började planerna inför Emelie och Dennis bröllop som Dennis än då länge är lyckligt omedveten om, men planerna är iaf påbörjade och arbetsuppgifterna är utdelade emellan oss vänner så det kommer bli så bra så. Även Barbapappa temat kom upp under kvällen, jag och Emelie hade påbörjat det på jobbet häromdagen och vi hade så roligt åt det. Kan ju bara säga att jag av någon anledning fick titeln "Barba bokstav" tror det kan ha och göra med min energi men är inte riktigt säker ;) En trevlig lördagskväll blev det iaf och det känns skönt, behövde lite tid med mina nära vänner...
GRATTIS EMELIE!!!
Du orkade alla 3½åren i skolan, men nu ska vi se hur många år/månader/veckor du orkar med mej på jobbet ;)
Grattis till Barba Skön och Barba Bov oxå!!!

Idag hade jag en kanon promenad med Engla ute i skogen (ja Pärla var också med men det var Engla fokus låg på). Vi hade sådann kontakt under hela promenaden och utan problem fick jag in henne i bilen sen. Engla har annars den förmågan att gå själv på promenad men idag gick hon verkligen MED oss och det kändes så kul. När jag ropade på henne kom hon verkligen hoppdes in i magen på mej, okej kanske inte det optimala men bättre än att stanna en meter ifrån mej. Så jag lät henne verkligen komma ända in och jag lekte och stryde men ändå inte överdrivet. Det är då solen verkligen vämer på en och gräset som börjar skymta och vårdofterna känns och jag kan ta till mej dom. Vi fick även till några riktigt fina sättande och ingångar och det gör inte dagen sämre. Om vi nu ska ta lilla Pärla så säger jag fortfarande vilken hund!! Hon har en sån sjuk kontakt och följsamhet och glädje så det finns inte, jag ser många fina egenskaper i henne som jag kan koppla till min underbara Lykka. Jag säger bara TIKKA hon är och förblir en tik som jag kommer älska och jag är så glad att Pärla får bära med sej hennes gener nu när hon går i pension. Just nu tog hon fram en Lykka gen och låsades sova så gott i hallen men låg egentligen och gnagade bara LITE på hallmattan, det är så goda kanter på mamma och pappas sån.

Nu ska jag försöka att göra allt vid datorn som jag borde ha gjort i veckan, fixa en hemsida till mej själv och sen en kurssida till mej, Lisa och Håkan, skriva lite till klubben, beställa material och sen fixa lite med klubbens hemsida och kort. Måste bara avsluta med att jag är så tacksam över min kontakt med kennel Wintergold's, vilka människor och vilken energi. Man ska verkligen välja sina vänner och man ska vara rädd om dom som är värda att behålla. De har gett mej en chans som jag aldrig hade drömt om så nu ska drömmar bli verklighet i mitt liv =)

Det är nog bäst att jag avslutar detta inlägg att tacka Barba Lat (Dennis) väldigt mycket!!!
Det är nämligen så att Pärlas dagmatte hade tyvärr fått en läkartid sin första dag men för att Pärla skulle slippa följa med så gled Dennis in som en räddande ängel och tar hand om min lilla boll. Kanske också ska berätta den glada nyheten att Pärlas dagmatte ska ta hem hennes underbara syster Smothie och det är så kul. Jag tror verkligen hon kommer att passa hos detta par och sen får hon ju lyxet att vara med sin syster om dagarna när jag jobbar. Tänk vad livet kan bli bra bara man omger sej med rätt människor som bjuder på sej själva och ställer upp, UNDERBART!!

Tack och godnatt v.4!!

Massa bus och lek med Emma och Tindra!
Två galna spaniels och två galna golden lösa i Blanka skogen =)


Saffran
Bilder ifrån min promenad i Blankaholm i veckan...