torsdag 13 januari 2011

Englas miner...

"Älskar dej syster"
Igår var det en dag som inte alls blev som jag hade tänkt mej, men då får man göra det bästa av det ändå och fixa till det. Jag hade nämligen skola på morgonen och det innebar också möte med Campus ansvarige om denna tenta. Ja jo han höll med att jag hade rätten på min sida och de hade gjort helt fel och skulle självklart reda ute detta. Men sen kommer lärare på att det spelar ingen roll om tentan kommer fram eller inte för jag måste ändå göra om den. Jag säger bara det Linnéuniversitetet!! Jag kommer nog aldrig att söka högskolestudier igen och ni är en ganska stor del i det och det är hemskt tycker jag. Jag ska istället spara mina krafter och plugga hund som jag verkligen vill. Man ska välja vad man lägger energin på och vad man mår bra av och planerna för våren när det gäller hund och kurser är något jag mycket sugen på så töväder välkommen hit... Självklart är jag också bra sugen på att komma igång på klubben och få den iordning så vi snart kan börja med kurser där med. Men framförallt är jag så glad att jag fått den chansen som Lisa och Håkan har gett mej, det är inga dåliga möjligheter så nu ska jag bara ta vara på dem och behandla dem på rätt sätt =)
Jaja efter förmiddag så blev det promenad i solen med hunddagiset, Nemo, Majken, Engla och Pärla. Det var jättefint väder så det var så skönt att komma ut innan det var dags för sista besöket på sjukhuset och avslutning på smärtrehab.
Hehe..Engla i sina bästa situationer..
Hela hiet
Nemo i fart, inte illa det vill jag säga =)
På kvällen väntade middag med mina kära kollegor. Det var verkligen en jättetrevlig kväll och det är så himlans tråkigt att Jennie ska flytta ifrån oss och börja plugga igen. Hade mer än gärna haft henne kvar, men det är ändå ett toppen arbetslag som väntar när jag återgår till arbetet igen. Under denna trevliga kväll och middag hade Pärla sej en fin fin uppvisning, vet inte om det var protest eller snöätande eller vad hon styrde med men kissa inne var ganska kul ansåg hon då. Herregud att hon kunde kissa så många ggr på så kort tid. Hon är rätt intressant den lilla varelsen =)
Engla har gjort två enorma framsteg idag som hon inte har lyckas med innan så jag är en stolt och glad matte nu. Först och främst har jag jobbat ganska mycket med att få Engla inpå mej och försökt att få henne bekväm i situationen och att komma nära när man sitter på golvet och hämta belöningen precis precis hos en men idag tog hon klivet och hämtade lilla ostbiten i munnen på mej, fler ggr tom. Det kanske inte låter så stort för er men det var det verkligen för henne och när hon väl insåg att det var okej och såg att jag och Pärla hade roligt så kommer hon fler fler gånger och viftade på svansen. Konstig men ändå en viktigt kontakt och förtroende övning i vårt hem. Sen har fröken löken tagit modet till sej att våga gå över ett kompostgaller som låg på golvet. Herregud kan jag säga, trodde aldrig jag skulle få se Engla göra det frivilligt men det gjorde hon. Okej Pärla hon knatade över ganska fort för det låg ju faktiskt mitt i vägen, men sen följde Engla efter. Jag letade tom efter henne och undrade vart hon var och så satt hon inne i vardagsrummet som vaddå, jag kan väl också gå över galler om det är så =) Ja det var Englas små och STORA framsteg på få dagar.....
.....sen då till lille trollet/bollen/tjocksmocken/Pärli. Ja hon kan vara så helt fantastiskt underbar att ha att göra med. Jaja hon är en dam med vilja och mod men hon är så sjukt kul att ha att göra med. ALLT verkligen som man bjuder på är roligt. Hon har en sån följsamhet så det är oförskämt och hon kommer på minsta lilla vink, okej hästskit är kanske lite bättre men tyvärr är jag inte allt för pepp på att ha det i fickan som godis =). Jag har tom inte ens med mej koppel till henne när vi går ut, det finns ingen anledning till det. Hon går vi mej och Engla hela tiden och söker kontakt som bara den. Jag är så glad att jag tog beslutet att ta hem denna lilla underbara tjej.
Jag säger bara det jag är bortskämd med dessa jaktgolden töser, de är så olika men så underbara på sitt egna sätt. Här ska ni få se ett av Englas speciella sätt att vara sitt alldeles egna underbara jag. Jag har nog aldrig mött en hund med så mycket språk i ansiktet, man skulle kunna göra en hel bok om henne och vad hon säger med just bara ansiktet.....
"Eee, o du tror du är nått eller??"
"Om du gör det då skrattar jag faran rak i ansiktet"
Nej nu blir det lite Desperet tid innan jag ska sova, jag är helt fast i dessa knasiga och helgalna familjer. Tänkt vad kul det skulle vara och bo på en sån gata en månad...HAHAHA eller kanske skulle räcka och sätta ihop ett gäng och ganska många av mina kompisar så skulle vi vara där....hhhmmm =)
Just det jag har fått mina saker som jag beställt från Gungdogs så nu blir det apporteringsträning för fulla muggar =)

Godnatt
önskar
Benget/Whippeten/Engla
&
Tjocksmock/Chowchown/Pärla
&
Matte/Trötter/Lisa

"Älskar dej med lillasyster"