torsdag 20 januari 2011

Effektivitet

Jag, Pärla & Engla
110120
Ja det kan man minst sagt säga att jag har varit idag, effektiv! Jag har inte bara varit det på jobbet utan när jag slutade tidigt åkte mamma och jag ut i skogen i vintersolen innan det var dags för badning/avslappning på sjukhuset. Seriöst lever ni med värk försök verkligen att få chansen att komma till en värme bassäng och ligg med hel flytväst och ha avslappning, det är guld värt säger jag bara. Ett dyrare alternativ är ju floating såklart.
Sen blev det handling och middag hos Maria med henne och Emelie (som jag inte hade sett nog av henne redan denna vecka)...Nej kommer aldrig få nog av Emelie, nu har jag två av den upplagan, en som privat vän och en som kollega. Titt så bra man får det ibland =)
Lagom middagen var svald och smaklökarna lagom borta efter en lite för stark middag väntade Annika och Leia för lite träning. Jag har nu också kommit på att om man binder Engla för passivitet och lek/tränar med Pärla så möts jag av en betydligt mer motiverad, samarbetsvillig och vaken Engla när det är dags för hennes tur. Hon behöver verkligen konkurans för att komma igång, då är hon så sjukt vaken och på G när det gäller. Dock slår det ibland över men det går att hantera inget överdrivet trams utan lagom för en snart 7 månaders valp. Man kan helt enkelt inte älska dom i den åldern varje tid på dygnet, det är lite som att de ska lära sej att ha tråkigt för att inse när det verkligen är roligt, på så sätt kan man ibland vara trött på sin hund och inte erbjuda den all sin uppmärksamhet för att den ska inse när man verkligen älskar den och vill ha den som en del av sin flock. Även en hund måste lära sej dessa saker och man kan inte bete sej hur som helst, när som helst även om man är ung och stökig. Ordning och reda leder till glädje och gemenskap iaf i mina ögon....
Kort från dagen....
Engla är bra sugen på att hoppa i bäcken som ger hopp om vår men hon hade med sej öronen denna gång och lyssnade på matte att det inte var den bästa idén att bad än...
Mina goldkorn <3
____________________________________________________________________________________
Träningskort
Engla appoterar, sakta steg för steg jobbar vi oss framåt i utvecklingen, jämsides med alla hormoner och allt annat som stackars Engla dras med inom sej =)
Sättande och läggande, det är nästan så jag blir imponerad av oss!!
Snyggt
Pärla hjälper Annika på bästa sätt att träna passivitet med Leia, hhmm eller??!!
Inte illa för att vara knappt 11 veckor, ni ser vart detta kommer leda va??!!
Lydnadsplanen here we come =)
Nej jag lovar appoteringen är inte bort glömd och gladare och mer samarbetsvillig valp vet i hunda om jag jobbat med, hon är så underbar!!!
Passivitetsträning är bäst tillsammans <3
Sen när jag väl anlände hem avverkade jag allt för lång tid i telefonen med kära Lill där nog allt mellan himmel och jord ventilerades. Jag uppskattar detta med att ha vänner i olika åldrar och med olika intressen som man möts och kompleterar varandra på olika plan. Tycker det är fantastisk och man ska ta vara på alla vänner!! Dom riktigt bra säljs INTE på blocket..
Kan informera om att idag var inte mina tjejer till salu när jag kom hem till mamma, inte en enda olycka från Pärla, redig tjej det där (idag iaf). Det där var dagens uppdatering från oss i Västervik. Nu ska jag göra som hundarna har gjort sen jag öppnade dörren åt dom i lägenheten för 2 timmar sen, SOVA!! Tycker det är underbart att ha en snart 11 veckors valp som kan kissa vid kl. 20 och sen sova hela natten. Sånt uppskattas i mitt hem, skönhetssömnen är viktig i mitt liv sen att den minst måste vara 9 timmar är en annan sak...Hhmmm och så var det det är hem matten igen, jag börjar kl.7.30 i morgon klockan är nu efter 23, blir det 9 timmars sömn??!!

God natt och sov gott
imorgon är det FREDAG!!!!

Nöjda och trötta hundar, I love it!!