onsdag 29 december 2010

Två dar kvar på 2010...

.....så var ännu ett händelserikt år snart till sin ände, undra hur nästa kommer att bli?! Det är något som jag kommer upptäcka under 2011 och jag hoppas och tror för allt i världen att det kommer innehålla fler glada stunder och mindre tråkiga händelser som har en förmåga att förfölja mej, men jag känner 2011 kommer bli mitt år =) Med alla underbara vänner, familj, Engla och Pärla så kan det inte gå fel, sist med inte minst så har jag ett jobb som jag vet att jag kommer få behålla fram till semestern och det är väldigt mycket värt med tanke på hur det såg ut förra året vid samma tid. Kan bara säga det är en helt annan Lisa Björkgren som möter ett nytt år i år!!

Igår blev det en riktig Ida dag, massa fynd på rea inhandlades av oss båda och lite familjetrevligheter med nästan hela familjen Ögren. Sen hade jag och Ida en sån kväll som bara vi nog kan ha, ingeting speciellt gjordes men ändå så är det bra och vi har det gött. Det är inte många gamla vänner som finns kvar i mitt liv men Ida är en sån som kommer bli riktigt gammal i mitt liv även om det är 40 mil emellan oss istället för våra 4 meter som vi hade innan så är det exakt samma sak när du väl anländer hem eller man ringer till dej. Det är en trygg känsla. Tur att vi stod ut med varandra under våra humörsvängningar under tonåren och allt annat som passerat oss i livet som inte alltid kantats av röda rosor utan taggar...Tack!!
Idag har vi haft en riktigt bra promenad och träningsstund med Lina och Leia. Där Engla presterade många fina apporteringsfärdigheter ute i snön, detta trots störningar. Leia/Lina de är så duktig de och det är så givande att träna med er. Massa kort är tagna under träningsstunden för att visa er Englas fina framsteg som även Lina såg och kommenterade, man blir så glad när någon annan ser framstegen och inte bara en själv. Engla fick också lite passivitetsträning vilket är bra, det är ju inte allt för lätt att träna ute just nu men man får ta vara på tillfällena.

Lina och hennes duktiga Leia/piee tränar....

Leia apporterar...



Engla i full fart med dummyn TILL mej inte ifrån mej som annars har varit ett hinder...

Obs hon tar kontakt med mej med med dummyn i munnen =)


Leia & Engla 101229


Tröttis Engla efter mycket träning
Nu till kvällen blir det en sväng till Veronica för middag med henne och systeryster. Ska bli trevligt att avsluta året i Västervik med det med tanke på att dessa två fina människor har kommit in i mitt liv under 2010 och tagit en stor plats i mitt hjärta och liv. Tack tjejer för 2010 <3
Imorgon bär det av till Stockholm så nästa blogguppdatering kommer nog inte komma förän efter nyår och jag är hemma med mina lilla Pärla och vi har kommit lite i ordning men då kommer det bli mycket kort och jag ska försöka sammanfatta mitt 2010 tills dess.
Jag hörde för ett tag sen att så som nyårsafton blir så kommer resten av året att bli, men vet inte riktigt om det stämmer faktiskt för förra året hade vi stor fest fram till kl. 8 på morgonen och hade det sjukt kul men vet inte riktigt om 2010 blev så men kanske nästan när jag ser det ljusa stunderna..hhmmm...
Så tänk på det vad du gör av din nyårsafton, min kommer att tillbringas i väntan på Pärla med  Engla, Majken, Maria, Linda och Texas!
GOTT NYTT ÅR!!!