lördag 22 januari 2011

Modell fredag...

Även om man inte är en utställnings hund eller har en modell till matte så kan man faktiskt gilla att vara med på kort. Okej heter man Engla Björkgren tycker man det är kul ett tag sen gör man det mest för att matte säger så och då visar man det tydligt och klart med sina miner och ögonkast. Herregud så härlig hon är när man säger åt henne saker som inte passar sej, då får man minsann reda på det. Jag har ögon som klart och tydligt kan säga åt folk både det ena och det andra men Engla kommer inte långt efter och när man känner henne så står det skrivet. Har jag ork någon gång kan jag ta alla kort på henne och samla och be en etolog förklara vad hon säger för hon säger ett och annat.
Maria var ifarten igår och agerad fotograf och jag var koregraf och placerade hundar och såg till att ljuset och poserna blev bra. Vi övar som bara den inför allt som Mattias ska hjälpa oss att lära oss sen =)

"Vaddå för mycket skinn? Lägg av och låt mej sova sa jag ju!!"

Okej här har Maria gått bort från jobbet som fotograf och är nu ett offer istället. Tre mot en har jag hört är inte mobbing utan sammarbete från de som är tre =)


Gos gos
Pärla & Engla poserar

Ni ska nog se Engla är vacker som en dag hon kommer också bli BIR när det är dags för utställning i Maj. Haha ja jag ställer ut mina hundar i miljötränings syfte och tycker det är bra som sagt Lykka kammade hem BIR och HP förra året så Engla och Pärla ska nog allt få visa upp sej dom med när vi har det här i Västervik.

Sitta fint!!!
<3
Ungefär här började Engla tycka att okej räcker det NU?!

Pärla & Majken

Alla våra små vilddjur stilla bredvid varandra sittandes fint. Kom ihåg detta kort och bevara det i era minnen för vi vet aldrig när det kommer hända igen att vi lyckas med det här =)

Åå där hade Pärla också tröttnat!!

Ja så var det det här med alternativa jobb till att jobba med hund, ska jag skriva en bok eller ska jag jobba med barn??!!hhhmmm
Eller ska jag.........eller ska jag inte........??!!
Jag säger bara så här varför finns inte möjligheterna här i Västervik och varför ska jag alltid vara så sugen på nyheter. Lisa i Stockholm på Wintergold's sätter fler än en tanke i rullning i mitt huvud och det värsta är att jag är minst lika knasig som henne så jag hänger ju på alla idér och spär på dem med mina egna så resultatet brukar bli toppen men nu är frågan ska allt genomföras eller ska vi stanna på hälften??!! Det värsta med detta det är när ens mamma säger till mig:
"Lisa du kan aldrig ångra det du gjorde men du kan däremot ångra det du inte gjorde"
Ja och så var det så ja......

Leva här och nu och förverkliga drömmar
eller leva i säkerhet och trygghet för att ångra sej sen??!!