måndag 17 januari 2011

8 - 2 = 7 ??

Ja det var ungefär lite så jag tänkte igår kväll när jag ställde min klocka. Jag vill nämligen alltid ha på mej 2 timmar innan jag börjar jobba så jag slipper stressa och har tid för mej själv och hundarna. Så inför första arbetsdagen ville jag verkligen INTE stressa. Sover gott gör vi alla och jag snozar på och upptäcker när jag är påväg att snoza tredje gången att klockan är 7, hhmm??!! Innan mina små nyvakna hjärnceller hade skakats till rätta så insåg jag att, NEJ nu är det INTE två timmar till kl. 8 när jag börjar jobba. Bra början på arbetsdagen eller inte. Men som tur är är ju min mamma världens snällaste så hon kommer ner och hämtar hundarna åt mej så jag bara behövde ta en kortis med dom och sen göra mej i ordning för att åka iväg. Första arbetsdagen har varit riktigt bra. Visst mitt huvud är ju helt kaos och mina öron vill bara ha TYSTNAD och min rygg säger "Gå och lägg dej kvinna!!". Men gud så skönt det var att vara tillbaka, känns som jag aldrig varit borta men ändå allt för länge.

När jag kom hem klagade och svor jag tillsammans med granntanten över granngubben som har garage men ändå tycker det är så j*vla skitkul att köra ut sin lilla bil för luftning varje dag på vår enda parkering. Sånna grannar bara ÄLSKAR man, när de håller sej inne....Men inget kan vi göra åt det för lyssnar gör han inte kan jag säga och det hjälper nog inte ens om man skulle spraya informationen på framrutan. Men det är väl så, det finns ju någon anledning till varför programmet "Grannfejden" har kommit till och får deltagare varje säsong. Bilen väl parkerad och icebugen på så tog vi oss en "långpromenad". Pärla väl placerad innanför jackan efter lagom rastning och Engla och jag gick av oss lite. Det är så grymt skönt att börja gå igen det är alldeles för länge sen och för många sjuka månader sen. Tur att Engla har friska ben (peppar, peppar) och är mer än villig att gå med matte i lagom utsträckning. Dock får inte lilla Pärla lägga på sej så mycket mer om hon ska få plats där hon idag sitter, någon som har ett smart förslag på vart gör man av en valp när man har en stor hund som måste gå?? Jag kan inte vara den första och enda ensamma hundägaren som står inför detta problem. Jag vill ju ha med henne för lite måste ju även hon röra på sej men hon orkar ju inte som oss., hmmm?! Jag har verkligen tänkt och tänkt men som sagt får man 8-2=7 så kan ju självklara saker lätt gå förbi mej ;)

Nej nu ska jag ta mina godingar och lägga mej och titta på Desparet innan det är dags för sovning, har en känsla av att John Blund kommer komma tidigt på besök hos mej ikväll. Till mina hundar verkar han redan kommit för de sover som två små grisar här på golvet, men ut och kissa lite måste de innan de ska sova även om Pärla utan problem skulle kunna välja inne så hon slapp att gå ut när hon väl somnat =)
Men till i morgon har jag lärt mej att 9-2=7 så imorgon kan jag gå upp kl.7 som jag gjorde i dag!!

Tack & Godnatt 17 januari
ps. Man får kommentera även om det inte är mycket eller vettigt men fler än Lisa har den rättigheten ;)